Julklappar och julklappsrim

Skrivet: 2011-12-26 | 14:59:00

-Mina rim till familjen och släktingar

Till Madde (Kors ring och tröja)

”Nu när du fått lite frihet.

Får du ett mjukt och bekvämt paket.

Men i en månad hade du det svårt.

Så jag ger dig även ett hårt.”

Till Pappa (Ett par Iphonevantar)

”Wordfeud är det livet kretsar kring.

Ja, allt är du nöjd med din telefon.

När du cyklar kanske du behöver slå en pling.

Nu när det är kallt när du cyklar hemifrån!”

 

Till Mamma (Ett par värmetofflor)

”Framför teven är du en riktig Trötter

Och ligger i soffan med kalla fötter.

Att du alltid somnar är inget jag kan bota

Men kalla fötter kan jag allt utrota!”

 

Till Mormor (Hands free såsomrörare)

”Köket kan vara en stressig miljö.

Nu kan du nästan bli slö.

Med tre ben och en knapp,

Blir det en perfekt julklapp!”

 

Till Victor (Roliga historier-bok)

”Att skratta är jättekul.

Låt oss få göra det under denna jul!

Med allt från Bellman till norrmän,

Kommer vi skratta om och om igen!”

 

Till Marcus (Lättläst bok)

”Läsa är bra.

Som fröken sa.

Läsa vet vi att du kan

I denna kan du öva litegrann.”

 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: