Svackan

Skrivet: 2011-10-12 | 22:49:23

Jag har hamnat i svackan igen. Då jag inte kan förmå mig själv att vakna och ta mig upp. Min kropp vill inte röra på sig. Jag tänker att jag går upp sen, det gör väl inget om jag missar en lektion? Så jag somnar om och glömmer ställa klockan. Nästa gång jag vaknar hör jag att nån kommer hem, och inser att skoldagen är slut. Imorgon är det matteprov. Jag kan inte gå.. jag vet inte vart min mattebok är och jag är rädd för att få underkänt. Jag har ju faktiskt rätt att göra provet senare om jag har missat det.
Jag ler inte åt det här. Jag ser det jag håller på med som något otroligt fult. Jag ska inte ligga hemma och sova medan dom andra sitter och pluggar i skolan. Jag kommer längre och längre i från dom på det viset. Och längre och längre bak i arbetet. Men jag vet inte hur jag ska tar mig ur svackan. Det är inte bara att bestämma sig.

Förra året, när jag gick på Jensen gymnasium norra hamnade jag också i svackan. Jag tog mig aldrig ur den. Det slutade med att jag slutade skolan och letade efter en praktikplats jag aldrig fick. Skillnaden nu är bara att Xenter är så jäkla perfekt för mig! Faan asså, det går så underbara människor i min klass, utbildningen är kanon, och resvägen är precis lagom lång, ändå sover jag bort allting.

Som om jag vill glömma. Glömma och gömma mig från omvärlden. Jag börjar förstå att jag behöver prata med någon. Så jag kan få hjälp, för det får inte fortsätta såhär. Det hjäper inte med att folk runt omkring mig sänger att dom blir besvikna om jag inte går, eller att det inte är bra att skippa skoldagar. Vill ni veta en sak? Jag vet redan allt det där. Det ger ingen effekt av att jag sviker er, inte heller av att jag får skäll för att jag inte går. Neej, jag är en sten som inte kan höra.

Nånting gick hemskt fel i min uppfostran.


2011-10-12 | 23:15:34

sv: Hoppas du också får en fortsatt trevlig dag! :)

2011-10-12 | 23:34:14

sjukt fin blogg!

2011-10-12 | 23:42:24

Medverka gärna i HelgensBlogg! så är du gullig! :)

Direktlänk: http://tessvonolsson.blogg.se/2011/october/bli-helgensblogg.html#comment



Kram!

2011-10-13 | 10:03:39

sv: tusen tack =) vilken fin bild!

2011-10-13 | 12:47:37

Tack detsamma! :)

2011-10-13 | 13:56:42

sv: super fin blogg :D

får verkligen inspiration att fota mer :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: