"I will try to fix you"

Skrivet: 2012-02-20 | 13:36:27

-Jag har det jobbigt nu utan tvekan, Jag försöker och försöker och försöker, men ingen ser. Så känns det!
Under det här läsåret så har vi haft 6 stycken eLabs* i engelskan. Tills för några veckor sedan hade jag inte blivit klar med en enda. Nu är jag helt klar med tre stycken och har börjat på den fjärde. Jag lägger ner arbete och viljestyrka som ingen ser i min familj. Vet ni hur mycket det suger?
Jag har fått höra "Det är väl inge konstigt att du går till skolan varje dag nu? Det gör ju alla!" och "du pluggar ju inte alls, du sitter ju och gör annat".
Ska det vara så svårt att se? Jag kunde inte ens förmå min kropp att röra sig på morgonen, och än mindre att gå upp ur sängen..
Från att ha skitit fullständigt i allt och bara gett upp till att ha gjort snart 4 eLabs är fan bra för att vara jag. Jag är skitstolt över mig själv, och det ska ingen få ta ifrån mig!

*eLab är en internetsida (elab.ef.com) där man lär sig engelska. Istället för tråkiga engelskaböcker och glosor så är det för det mesta eLab vi sitter och gör på engleskan. Man skriver, lyssnar, pratar, läser, svarar på frågor osv. Hur bra som helst enligt mig!


2012-02-20 | 18:01:12

Jag ser Jossan, jag ser att du kämpar och åker till skolan och gör det och jag vet att det är jobbigt när man tycker att folk inte ser vad man gör, men kom ihåg att du kämpar för din egen skull. Det låter klyschigt men så är det, i slutändan gör du det ju inte för dina föräldrar eller nån annan, utan för din skull, att du ska ta dig igenom gymnasiet. Jag är stolt över dig Jossan! <3 Keep going girl!!!! <3 Ju mer du kämpar destu mer kommer det märkas utåt också, i början kanske det inte gör det men det kommer definitivt märkas snart om du fortsätter som du gör! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: