Hemma hos Joella och Karolin

Skrivet: 2012-01-12 | 19:23:00





-For the first time in history.
Efter skolan så gick jag hem med Joella till hennes och Karolins lägenhet. Den låg nästan för nära skolan för att vara sant. När vi klev in genom deras ytterdörr på sjätte våningen vidgas mina ögon till stora golfbollar. Det va enormt stort! När jag gick in lite såg jag en trappa... jo då! Dom hade två våningar!!! Plus ett hyffsat stort kök, tre sovrum, två toaletter, ett stort vardagsrum, en "walk-in-closet" och två balkonger. Jag menar kom igen!!! Vilken jävla tur dom har haft! Jag är så glad för deras skull. Tänk er själva att flytta från sin hemstad till Stockholm liksom? Men nu hade dom ju även lite otur. För om bara två veckor måste dom flytta, och dom har bara bott där i ca 3 månader. It breaks my heart :(
Det var första gången jag va där, som ni kanske kunde ana. Karolin kom strax efter att jag hade fått gissa vilken hylla i kylskåpet som va vems. Tre hyllor, tre tjejer. En tjej som heter Alice bor där också, hon går i bild/animationsklassen om jag inte minns helt fel!
Vi fikade med te och bullar, lyssnade på musik och snackade lite innan jag va tvungen att gå (trodde jag), eftersom jag skulle på möte i skolan. Visade sig att det inte va halv 3 utan halv 4! Joella skulle åka hem till Dalarna en stund senare och va tvungen att gå. Vi är ju nämligen lediga imorgon!!
Strax innan halv 4 gick jag och Karro ut i snöstormen mot Tumba centrum, hon skulle köpa mat och jag skulle till mötet.


Anonym
2012-01-27 | 11:40:43

Måste göras om!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: