De är här! Hjälp!

Skrivet: 2013-08-08 | 12:55:12

-Dagboksinlägg 2
"Knoparna kom igår och jäklar va få de är! Bland knoparna kom också Madde. Vi ska dela tält i två veckor. Läs igen: TVÅ veckor. Det kommer antingen att gå åt skogen eller så lyckas vi hålla sams. Första natten gick bra. Madde kom med varsinna luftamdrasser, den jag låg på innan var bred som tusan, men vad gör det när det är hål i den? Hon tog också med en gammal, smal madrass som jag kan ha på Sandhamn. 
Tisdag idag. Idag kom barnen som jag ska ha ansvar för. 16 barn/ungdomar som jag och Matilda ska lära mer om segling till. Det är redan mycket: "jossan! kolla här! jossan! vad är det här? jossan. jossan. JOSSAN!". Le, titta/svara, och håll alltid lugnet! Sandra, min (ingifta) kusin började i nybörjargruppen. Jag var tvungen att säga att jag inte skulle vara hennes ledare. Det sög så jävla hårt, och hon ville typ inte tro det först. Det var ju inte direkt mitt egna val?
På eftermiddagen gick vi på den årliga bergsklättringen med nybörjarna och fortsättning 1:orna. Jag fick en så himla härlig bild på när alla sträcker upp händerna! Vilket jäkla startskott på lägret! Fatta att nu är det på riktigt! En av mina deltagare hade ont i knät, så hon fick gå tillbaka igen, lite tråkigt. Värsta chansen att lära känna ungarna lite. Sen skulle det lekas bland grottorna. Det var också första gången jag sa åt en av barnen på skarpen. Lyssnade han? Japp! Win!
Vi lekte lite namnlekar också. Haha, jag och Matilda satt och pluggade in allas namn som om det vore en glos-läxa. Vissa namn kände vi igen från nybörjarkursen. Men andra hade vi inte direkt ett ansikte på. De visade sig att det var två helt nya. Jag lärde mig namnen blixtsnabbt, tror att Matilda också gjorde det. Vi pluggade även in alla båtdelar. De flesta kunde vi såklart. Men om man bara är på en segelbåt en gång per år i två veckor, och bara har seglat sen 2009, så behövdes vissa delar pluggas in liiiiite till. Jag hoppas verkligen att barnen kommer ihåg allt nu. Vi gick igenom hela båten (vi visade en flipper och en 2-krona). Jo. Dom kan. Vi testade dom. Lugnt!
Insåg just nu att jag praktiskt taget haft mitt första teoripass. Eller praktikpass, beror lite på hur man ser det. Vilket fall som helst så står tilläggningsteori först på schemat imorgon. Jag håller i det. Usch, jag som knappt vågar stå framför klassen och prata. Sen har Matilda teori om grundläggande segling. Än är det bara lätta saker. Vänta bara tills aerodynamiken kommer eller trimmning eller väder? Väder slipper jag. (tack. och. lov). 
Fortfarande sjukt överstressad tjej säger nu godnatt. Klockan är på tok för mycket!"


Andreaz
2013-08-08 | 16:59:55

Du är så duktig!!!
Ser fram emot din fortsatta dagbok:)

Svar: Tack! :) Haha, jaa, vi får se hur mycket jag orkar föra över till datorn! :)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: