I orangea flytvästar

Skrivet: 2013-08-12 | 10:52:15

-Dagboksinlägg 4
Det börjar bli jobbigt att skriva på papper. Jag har datorn i väskan, men jag har inte tagit upp den en enda gång. Inget internet heller, det tog slut dan innan jag kom hit, så ja, det suger.
Det var bara så himla mysigt vid Nappeviken igårkväll. Jag och Matilda kom ju lite efter. Vi gick heeeelt fel. Men så hörde vi gitarrspel, och sångröster. Det var som i en film. Vara helt tyst och bara följa ljudet. Så mysigt. Så anorlunda. Min mobil dog lite löjligt snabbt så vi gick bara på hörseln. Knät gjorde ont. Men skitsamma, lite så tänker jag. Jag har klagat tillräckligt över det där dumma knät under lägret nu. Jag satt i Jontes knä, Madde satt bredvid i Andreas knä. Runt omkring oss satt mina älskade vänner och sjöng. Douglas spelade gitarr. Då och då hörde jag Elin, och shit! Hon kan ju sjunga! Gissa om jag mådde bra den kvällen? Synd bara att det var så mörkt och jag hade inget stativ. Det blev bara brusiga eller skakiga bilder. Men bra mådde jag. Utan tvekan!
Men för att återkomma till lägerdag nummer 3 så stod alltså kantring på schemat. Jag var inte ett dugg nervös. Iiiinga problem med det. Det blåste knappt heller så det var bara att skicka iväg dom några i taget för att de sedan skulle välta. Alla fick dra på sig varsinna orangea flytvästar så att deras egna skulle slippa bli blöta. Elin O och Emil J visade först. Jag ville att ungarna skulle känna sig så trygga som möjligt och då kan det vara bra att ha sett någon annan göra det först. Jag skulle vilja säga att alla gjorde riktigt bra ifrån sig. Det var svårt att komma upp i aktern ibland. Men alla hjälptes åt. 
Dag tre är dagen då alla ska ut och segla. Nybörjarna. Fortsättning 1. Och fortsättning 2. Just eftersom det skulle vara mycket båtar ute så fick Flingan-crew ta hand om min kamera och knäppa lite kort medan de räknade alla båtar. 
Jag fryser fortfarande. Varför? Joo, jag som inte kan säga nej tackade tveksamt ja till att segla ut med en av nybörjarbåtarna med Jonte och Jesper. Kul att segla, absolut! Men det var inte därför vi skulle ut. Imorgon har de kantringsuppvisning för nybörjarna, och Midnight och Expressen behövde träna. Seglet va aströgt att få upp. Det var isanade kallt i vattnet. Vi gjorde om skiten TVÅ gånger. Och jag fick hela jäkla rodret på min stortå så det blev blå. Men det var bara att göra. Jag satt med typ 4 filtar sen inne i midnight. Jag gör aldrig om det igen, va så säker!!! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: