Lugnet innan stormen

Skrivet: 2013-08-07 | 21:36:01

-Dagboksinlägg 1
"För bara några dagar sedan fick jag reda på att jag, jaa lilla jag, ska vara ansvarig ledare för fortsättning 1 gruppen. Hur gick det till? Jaa, jag undrar om jag någonsin kommer förstå hur dom tänkte. Jag har för det första aldrig varit ledare förut, förra året var jag knop liksom, det enda ansvaret man hade där var att skriva ner allt som sas i raxen. För det andra så kom jag till lägret utan att veta vad en tamp är, jag kunde knappt styrbord och barbord. Jag hade aldrig ens satt min fot på en segelbåt innan 2009. För det tredje så vet jag att det finns många fler lämpliga än mig. Så är det bara! Det blir jag och Matilda, kanske Malin också. Eller Tilde. Någon??? 
Det är iaf kväll nu. Första dagen är avklarad. Matilda är jätteduktig och tar många egna initiativ. Jag försöker klura ut om jag kommer palla detta. Palla pressen. Det kommer 16 deltagare på tisdag, och då måste jag klara det. Har jag något val? Nope. Inte ett enda. Det är bara att bita i det sura äpplet, köra, våga ta risker, banka in ny information i huvet som min hjärna aldrig tidigare snappat upp. Nåja, vad har vi gjort idag då? Vi åkte från Dalarö till Ägnö med midnight. Det var först tänkt att jag skulle puttra ut till ön med en av F2-båtarna, men när jag sitter i mormors bil får jag reda på att så inte är fallet längre. Väl framme på våran allas älskade ö så ska en miljard 20-kilos säckar med betong bäras aplångt. Vårt nya fina röda elverk skulle bäras upp (jag kände att jag inte skulle göra så mycket nytta, så jag fotade grabbarna som fick lyfta skiten. heh.) 
Det märks att man är ute i naturen kan jag säga. Det hittades getingbon lite här och var, som tack och lov är borta nu. Vi hittade ett fågelbo med tre fågelungar i (!!!) i ett hål till stugan. Båtar har tvättats och några har redan riggats och står nu fint på sina platser. Vi fick våra 2-kronor idag också! Jag kanske har klurat ut vad de ska heta.. kanske har vi till och med ett helt tema? 
Det blir nog bra detta. Eller?" 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: