De fick breven från Hogwarts

Skrivet: 2013-12-11 | 09:10:00

-Harry Potter! 
Alltså denna var sååå rolig at kolla på! Det var lite blandat skådespeleri och dans kan man säga, fast ingen sa ju något, men ni fattar vad jag menar. Skådespeleridans kanske. Alla var så fina, haha, ååh! Och det var så välgjort, ni skulle verkligen ha sett! 
Jag känner att det blir väldigt mycket svart på bloggen nu, eftersom bakgrunden är svart i aulan. Får fota något ljusare och lägga in här mellan alla danser. La in lite rött ljus för att det inte skulle bli för mörkt. 
Där är många som vill att jag lägger upp allt på facebook, och till er säger jag: SNAAAART! Det tar lång tid och först vill jag att folk ska se bilderna i bra kvalité innan jag lägger upp i apsugigskitkvalité. 
Ser nu vilka hemska linjer det blir av det röda ljuset. Nåja. Perfektionisten herself får stå ut... eller typ fixa det ikväll. Ses bäst från mobilen dock...  
 
Foto: Josefine Hellgren
Skola: Huddinge Dansskola
Grupp: C-gruppen (högsta gruppen) & Danslinje A3
Koreografi och lärare: Linnea Berg, Saga Carlsson & Louise Hebrant 


2013-12-11 | 16:07:01

Hejhej, ser att du har en Nikon D7000 kramera, samma kamera som jag tänkt att ge mig själv i julklapp. Jag tänkte bara kolla med dig vad du har använt dig av för objektiv, blixt och inställningar för att fotograferat denna föreställning.
Jag tycker bilderna är super snyggt gjorda, alla ljus är väldigt skarpa och sitt rätta ja! Jätte bra gjort, är väldigt avundsjuk på dina skills!

Svar: Hejsan! Ja det stämmer bra! :) Kul! Det är en riktig toppenkamera, jag älskar den! Jag har använt mig av 50mm 1.4, ingen blixt (använd aldrig blixt på en föreställning, det förstör för dom som är omkring dig och det blir mycket finare med scenljuset endast!). Vad gäller inställningarna så var det lite olika, (alla är dock fotade med 400 iso), det kunde vara allt från 1/100 sek - f/1.4 (i lite mörkare förhållanden där personerna mest står stilla eller rör sig sakta), till 1/640 sek - f/1.4 (När det är väldigt ljust på scen och dansarna rör sig fort). Till många bilder hade jag och 1/320 sek - f/1.8 om jag stod riktigt när scenen för att ha lite större chans att få personen/personerna skarpa. Hoppas det var till någon hjälp :)Tack snälla! Det värmer verkligen, jag gjorde mitt bästa för att danslärarna och dansarna skulle bli nöjda, och det hoppas jag att de blev :D
Stor kram!! :)
Josefine Hellgren

2013-12-14 | 11:04:32

åh verkar ju helt awesome!! :o Snygga bilder!

Svar: De var såå duktiga!! :D Tack! :)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: