Min dag- skolan

Skrivet: 2013-02-01 | 18:37:24

-09.00,5 Vi börjar väl där vi slutade? Karro och Emelie kom och mötte mig på väg mot Xenter. 
 
-09.02 De hade redan kameror och allting med sig, vi skulle nämligen fota analogt idag, och i färg dagen till ära!
 
-09.09/09.11 Karro ställer gärna upp på bild... ibland!
Det är ju för det första jättekul att fota mitt i vintern, och för det andra i Tumba dessutom! Not. Tacka vetja våran gigantiska fotostudio och nära till pendeltåget. 
 
-09.13 Men hur sitter hon, undrar ni nu.. och varför fotar hon en sandlåda? Vi hade en fotouppgift förstår ni...
 
-09.14 ... vi skulle fota färger, så jag tog allt jag hittade i min jackficka och radade upp det lite fint på sandlådan. Skitfult blev det, men allt kan inte bli bra! 
 
-09.17 Woooah! Karro ställde upp igen!! 
 
-09.29 Färger, färger.. hmmm.. Åh kolla en gul cykel! Åh! Där kommer brevbäraren! *Smetar på mitt vänligaste leende* och säger: "Heeeej, skulle jag kunna få fota dig till en skoluppgift?".
 
-10.23 Nu börjar det bli kallt. Inga vantar eller nånting och bilderna på filmen är snart slut. Men så hittar vi en parkeringsplats med värsta utsikten (Va egentligen bara lite hus och spåret som man såg därifrån). Ja, okej, här kan vi ta nån bild.
 
-10.32 In i värmen, och ut med filmen. 
 
-10.29/10.33 Karro, Emelie och Ebba inne i Xenter.
 
-10.45 Våran fotolärare ställde in den här inne i datorsalen. Jag drog av mig skorna och stod och njöt ett bra tag! 
 
-12.31 Inne i mörkerrummet. Stackars Malin, är du rädd för att det snart kommer bli kolsvart? Vi skulle faktiskt testa hur de var att arbeta i ett kolsvart rum. Vi fick testa att gå med ett fotopapper till en apparat med vätskan som gör att man får fram bilden i. Vi skulle lära oss att känna vilken sida som vara själva "bildsidan", den sidan skulle nämligen vara nedåt i maskinen, annars blev det knas!
 
-12.36 Och, ehm, jaa, för att demonstrera exakt hur mörkt det blev...
 
-12.47 Stolta tjejer som just klarat av första släckningen! 
 
-12.59 Karro kollar på våra negativ på ljusbordet. 
 
-13.14 Här har vi brevbäraren! 
 
-13.14 Ska bli såå kul att få se dessa bilder i färg sen! 
 
-15.04 Lina och Moa var trötta vid dagens slut... 
 
-15.08 Karro och hennes kaffe för ovanlighetens skull. ;) 
 
-15.10 Mellanmål i Xenters restaurang. Deras mackor är döögoda! 
 
-15.23 För mig och karro var skoldagen inte slut. Vi skulle till andra xenterhuset och klippa lite i våran film från film/tv. 
 
-16.38 Där inne satt detta lilla mongo och väntade! Haha, Rasmus och hans miner! 
 
-15.39/15.40 Ljuset vid fönstet var väldigt fint så karro snodde kameran och fotade mig och Ramus. Försökte se sur ut.. 
 
-17.08 Vilket jävla jobb det är att göra filmer alltså.. Vi satt tills det kom in en lärare och sa till oss att skolan nu skulle stänga.
 
-17.23 Påväg hem med bästa sällskapet man kan tänka sig! Jag älskar att ha sällskap på vägen hem, även om det bara är en bit. Visst är de fina mina små vänner? 
 
-18.40 Väl hemma är det snabbt av med ytterkläderna, in i arbetsrummet och in med minneskortet i datorn. 
 
 


Andreaz
2013-02-02 | 13:44:00

"15:39/15:40"
Försökte du se sur ut där?
Tycker du såg söööt ut istället;-)
Minneskortet i datorn är ju den bästa överföringsmetoden när det gäller bilder och filmer.
Ha det gött!
Mvh
A

Anonym
2016-08-20 | 13:10:10

Två olika svarta strumpor.. snyggt! eller inte!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: