Min dag- morgonen

Skrivet: 2013-01-24 | 21:42:23


-07.15 Klockan ringer. Oh hell no! Jag tänker INTE gå upp nu! (Såhär ser jag ut på morgonen. Frågor på det?) 
 
-07.16 Drar upp täcket över ögonen och snoozar bara lite till... 
 
-07.29 Tar mig upp, haffsar åt mig några kläder och går ut i ett bländande ljus. Satan va vitt det va idag! Frost på varje liten gren och alldeles vitt på marken. Shit... det är säkert svinkallt ute. 
 
-07.31 Inser hur förjävlig jag ser ut i håret och jag vägrar ha mössa på mig hela dan, vill gärna kunna ta av den nån gång i alla fall! Bara att tvätta skiten. 
 
-07.36 Åh, guds gåva. Varmt vatten på en kall morgon. TACK!! Över badkarskanten på mornarna. Standard. 
 
-07.40 Nää, alltså där går min gräns. Ni kan få se mycket, men inte när jag sitter på toa. Faktiskt. 
 
-07.42 Förbereder en fantastisk frukost. Vanligvis slutar det med att jag bara brer en macka...
 
-07.45 ... men idag skulle det ju fotograferas, och då fick det bli lite mer en än macka. Fint ska det va! 
 
-07.45,5 Vad är egentligen grejen med att ta en bild på sin runda frukost uppifrån? Är det här fult eller "ute" då eller? Nu går vi emot hipsterstömmen och tar en sidobild istället. 
 
-07.49 Nog med bilder på min frukost. Nu ska jag vara med på bild! 
 
-07.53 Åh, fick ett sms! "God morgon!! <3". Neej, skoja bara, fick ett från Tele2. 
 
-07.55 Varföör gjorde jag så mycke frukost? Mätt som satan nu ju! Hur ska jag komma iväg till skolan med så mycke mat i magen? Hade jag tänkt rulla fram eller? Dumt dumt dumt.
 
-07.56. Okej. En klunk till. 
 
-08.01 Hårtorkning på trött tjej pågår. Ingen stress här inte! 
 
-08.09 Känslan man får när man äntligen ser lite okej ut. Ah, obeskrivlig! 
 
-08.10 Och på med mascara med öppen mun...
 
-08.14 Va i helsike ska jag ha på mig?? Den här? (åh, jesus, jag behöver verkligen tvätta, inte många kläder kvar nu)
 
 
-08.15 Tjaaa, varför inte? 
 
-08.17 Hittade inga strumpor som hörde ihop. Tog två olika. Också ganska standard. (Tänka sig vad jag älskar hårsrån på kläder på bilder. Not.) 
 
-08.21 På med skorna! Skynda skynda! Bussen går snart! 
 
-08.21,5 Fötterna redo för 10 minus. 
 
-08.22 Bussen går om 3 minuter. Packa kameraväskan fort som tusan! 
 
-08.23 Två minuter kvaar! 
 
-08.25 Thank god! jag hann! Regel nummer ett: Spring alltid till bussen. Springer jag inte så missar jag den, spelar fan ingen roll om jag går 2 minuter innan den går eller 10. 
 
-08.32 Här sitter jag i min 237 kilos vinterjacka. Det är ändå ganksa skönt att sitta på bussen till skolan. Jag har åkt samma väg så många gånger i mitt liv att jag får lite hemmakänsla. "Bussen. Mitt andra hem." Det låter det alltså.. 
 
-08.44 Åh det är så fantastiskt när ett tåg är försenat sedan tidigare och kommer precis när jag kommer in på perrongen! 
 
-08.57 Varje dag när jag anländer i Tumba måste jag gå upp för dessa trappor. Tänk er en helg med sammanlagt nästan 5 timmars dans med styrketräning och hela skiten, och sen förväntas man att bestiga ett jävla berg på måndagsmornarna! Ett oranget berg dessutom! Nu är det ju inte måndag, men ville bara säga det ändå. Tyck synd om mig. 
 
-09.00 Vilket fint bemötande jag fick när jag gick mot Xenter! En superglad Karro!! :D 
Fortsättning följer.... 


Andreaz
2013-01-24 | 22:00:14

Hej!
Starkt att du orkade med en sådan bildserie denna morgon, det är ambitiöst;-)
Mvh
A

Svar: Bilderna är dock tagna igår ;) Men tack! :D
Josefine Hellgren

2013-01-25 | 16:44:50

Åh vad kul att få se "vardagliga" bilder! Super kul, längtar till nästa del! :)

Svar: Vad glad jag blir! De andra kommer upp nångång i veckan :)
Josefine Hellgren

Nette
2013-01-27 | 18:45:01

Haha, du är för rolig du :) Mycket underhållande!

Svar: Haha! vilken tur :D
Josefine Hellgren

Emil
2013-01-28 | 17:26:41

Fint :)

Svar: Såå charmiga bilder ;)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: