Min midsommar

Skrivet: 2013-06-23 | 20:02:10

-10.28; Blomsterpromenaden 
Varje år spenderar vi midsommar på Ingarö och kvällen innan åker vi till mina "kusiners" landställe (kortfattat: min mormors mans barnbarn) för att kunna gå upp relativt tidigt och plocka blommor till midsommarstången.
Även i år. Som varje år. 
 
-12.37; Midsommarlunchen
När alla har kommit tillbaka från promenaden så byter man om, och fixar sig, och vi gör varsin krans. Sedan är det lunch. Åååh! Den goda lunchen! Solen skiner och alla sjunger snapsvisor. Sen packar vi väskorna och drar ner till midsommarstången igen.
Även i år. Som varje år. 
 
-13.40; Dansen kring midsommarstången
Vi sitter alltid på samma plats, det har verkligen blivit en grej. Vi dansar lite, dricker lite cider/öl/cola och skickar iväg någon för att köpa lotter. När fiskdammen börjar skyndar sig Sandra och Ludvig till kön för att fiska godispåsar till allihop. Dom köar. Vi äter. Lite så det fungerar! Sen är det dags för prisutdelning för lotterna. Man kan vinna choklad, lax och champagne. Sen börjar dansen igen som avslutas med raketen.
Även i år. Som varje år. 
 
-15.14; Doppet utan sol 
Eftesom det alltid (nästan) är sol när vi dansar runt midsommarstången så vill vi gärna bada efteråt. Men varje gång ska det bli molningt när vi badar! Men vafan, vi badar ändå! Alla simmar ut till flytflotten och sedan står jag på händer med Ludvig frågar om mitt rekord (som jag slog när jag gick i 6an typ..) 
Även i år. Som varje år. 
 
-16.18; Fikat och tipspromenaden
Jordgubbstårta hör till midsommar lika mycket som sill och potatis. Jordgubbar i allmännhet ska ätas på midsommar!! Efter fikat så är det tipspromenad med frågor som är omöjliga att kunna. Speciellt när man måste lämna ifrån sig mobilen.. Ingrid var väldigt duktig och vann en choklad. Jag gissade på alla frågor...
Även i år. Som alla år. 
 
-17.42; 5-kampen
En till sak som bara måste vara med: 5-kampen!! Det står oftast mellan männen, jäkla bollsporter! Men iår gjorde både syrran och jag jäklgt bra ifrån oss måste jag säga! Även om den f.d. basketspelaren inte satte en enda på basketen och jag missade alla på kubb. Mamma vann över pappa på skyttet, det var väldigt roligt, då pappsen alltid är typ klart bäst på det. Mats och Ludvig ska alltid härma pappa för att se hur han gör så dom kan vara lika bra. 
Även i år. Som alla år. 
 
-19.30; Middagen
Vi fick avbryta 5-kampen för middagen. Alltså. Jag dregglar bara jag tänker på den. Så stört jäkla god. Bah orkar inte. Till "efterrätt" serverades det godis. Som pappa och jag hade köpt, hela tre kilo!! Vi vart rejält mätta efter allt gott, vi lyckades nästan äta upp godiset under kvällen. Mätta, belåtna och nöjda..
Även i år. Som alla år.
 
-22.03; 5-kampen fortsätter 
Satans jäkla attans bananer att jag inte fick ner en enda på kubben, då hade jag kommit trea!! Så störanade. Sååå störade!!! Jag är en bra förlorare. Jag kom ju faktiskt 4a. Mats vann, Pappa kom tvåa och Madde trea. 
I år ja.. men inte alla år! 
 
Vad som hände sen? Jo, vi käkade mer godis, chipsen kom fram, vi skrattade ihjäl oss när vi klurade ut om tändsticksasken var öppen eller stängd, och sen körde vi en klapp på bordetlek innan det var dags att gå och lägga sig.
På midsommardagen gick vi ner och badade några av oss. Vi hälsade även på Louise och Philip som hade varit nere vid vattnet med sina kompisar hela kvällen och natten. Bakfulla stackare, haha! :) När vi kom upp bjöds det på korv med bröd. Strax därefter begav vi oss hem igen. Trötta. Men nöjda! 


Rasmus
2013-06-23 | 22:28:36

Du själv måste ju vara med på fler bilder :D!

Svar: Det är ju jag som fotar! ;)
Josefine Hellgren

Andreaz
2013-06-24 | 13:09:10

mmm Madde marabou;-)
Gillar bilden när hon posar med chokladkakan:-)
Du får be dina vänner fota Dig lite oxå..
Instämmer med föregående talare!
Allt gott
Mvh
A

Svar: ja, jag får göra det.
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: