Sometimes the right path is not the easiest one

Skrivet: 2013-06-26 | 22:25:00

-Lite tankar igen
Det enda jag kan se mig göra i framtiden är att fotografera. Jag passar inte in på ett kontor. Jag måste få möta nya människor och vara kreativ. That's just the way it is. 
Men det är inte lätt att bli fotograf. Det är det verkligen inte. Det finns många unga fotografer, och så finns det de äldre männen som har råd med en fin dyr kamera som råkar ta bra bilder. Det är inte alltid kameran och objektivet det handlar om. Jag har sett många fotografer som tar snyggare bilder med sin mobil än vad vissa "fotograferer" tar med sin 30 000 kr kamera. Det handlar om att se. Ser du inte hur ljuset faller, hur bilden kommer bli redan innan, kan du inte inställningarna, har du inte pluggat och ser du inte det vackra så ska man inte kalla sig fotograf. (Tycker jag!)
Jag har fotograferat sen 2008. Och då var jag inge vidare bra. Jag "knäppte kort", jag fotograferade inte. Men om jag inte tyckte att jag var bäst ändå så skulle jag inte sitta här nu på min fotoblogg och skriva. Jag måste tycka att jag är bra för att klara att nå mitt mål. Om jag skulle säga "njaa, den här bilden är inge fin", till alla mina bilder så skulle jag inte lägga upp dom här. Jag måste tro på mig själv för att lyckas. Se upp till dig själv! Det finns många därute som är jätteduktiga! Och man ska aldrig sluta fotografera, för dom fotona kommer betyda massor om några år. 
Jag har bilder från hela min uppväxt! Hur coolt är inte det? Mina barnbarn kan se hela mitt liv. Se hur jag utvecklades under åren. För jag har bannemig utvecklats. Jag tror på mig själv. Det ska ni också göra. Vad det än gäller! Men glöm inte att kämpa för det. Jag gillar inte när folk glider in på ett bananskal. 
Puss och kram! 
Glöm inte att kika in i min portfolio -> http://gossanfoto.4ormat.com/ 


2013-06-26 | 23:45:10

Sv. Tack så mycket!!

2013-06-27 | 10:28:04

Du har en jättefin blogg med jättefina bilder i! :D

Svar: Tack snälla du! :)
Josefine Hellgren

2013-06-27 | 11:22:08

tjaa, --> Nu har vi en Veckans Blogg uppe, var gärna med om du vill vinna en speciell länkning!
http://www.asslatjejerna.se/2013/june/veckans-blogg.html#comment

Svar: Klart jag är med!
Josefine Hellgren

2013-06-27 | 16:20:40

Bra skrivet Jossan! Man måste våga tro på sig själv, annars kommer man ingenstans!

Svar: Tack fina fina vän!! <3
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: