Före och efter

Skrivet: 2013-03-21 | 23:31:00

-Före och efter bild av Andy Warhol inspirationsbilden.
Det tog sin lilla tid alltså... 
Studion: Jag fotade Karro i ett relativt mjukt ljus och med en blixt med grönt filter som riktades mot en vit vägg bakom karro. Gav henne en coca cola flaska och sa åt henne att se glad och lycklig ut! Det här var dessutom första bilden jag tog på henne, och den blev precis som jag ville ha det direkt! 
Sen ställde jag en cola burk på en blå duk och plåtade lite uppifrån! 
Photoshop: Här hände magin! Jag la in colaburksbilden på karros tröja och tog blandningsläget "opasity"/"täcka över". Fixade även så att burken inte var sprikrak utan så att det såg ut som om den följde hennes tröja lite. Ändrade färgerna. Ökade färgerna. Fixade lite smink. Osv osv. 
Det låter så simpelt när jag bara skriver det. Men faktum är att det tog säkert en timme att bara fixa så det inte följde med grönt i hennes hår till resten av bilderna! 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: