Projekt självporträtt 15-21 september

Skrivet: 2015-02-07 | 09:22:00

-Titel: "Snäckan" (15e) 
Thanilandssäckan. Jag minns när jag hittade den och tyckte att den nästan såg köpt ut. Jag bara måste spara den tänkte jag. Den har legat uppepå byrålådan utanför mitt och Maddes rum sen dess. Varför inte bara sätta den på pannelannan och slå på blixten i ett gult ljus. Jorå. 
 
-Titel: "Strypt utan känsel" (16e)
Mitt gamla löshår som jag använt till massa självporträtt börjar dö ut. Det är ju interiktigt hår och jag har ju inte skött det exemplariskt direkt. Jag tog en bild där jag såg ut att vara i smärtans helvette med ena handen dragandes i hårtopparna så att jag typ ströps påriktigt. Man kunde nästan se vad jag åt idag på den så jag tog bild nummer två. Stoneface. 
 
-Titel: "Som drottning Cleopatra badar även jag i mjölk" (17e)
Jag trodde att jag skulle behöva köpa flera liter mjölk. Men det räckte faktiskt med 2 plus massa vatten för att det skulle se bra ut. 
Det tog ungefär 5 timmar från tanken till att jag stod i handduken ren från läppstift i fejjan och resterande smink. Det äär förjävla svårt när man måste köra med självutlösare då man inte har en fjärrutlösare (fjärrkontroll). Den som brukar funka till ala nikon-kameror funkar inte på d800. Baaaaara på d800. Elakt. Nångång ska jag köpa en som funkar, men då blir det typ en tusenlapp smalare på kontot. Suck. 
Hur det var att bada  mjölk? Alltså. Det var ju inte så mycket. Men det var väl trevligt. Det sägs vara nån spa-grej. Fast vetefan. Kan lika gärna köra på vatten tror jag! 
 
 
-Titel: "Noppelinoppa" (18e)
 Alltså nu börjar det bli dags att noppa ögonbrynen.Igår använde jag mig av "utväxten" för att göra lite tjockare bryn med penna, men när man går sminklös så ser det rätt.. illa ut. 
 
-Titel: "De är lite gamla men varsågod" (19e)
 En sån dag då man inte orkar. Torkade rosor, hmm, jaja, okej. Sliten, ja, jo det är jag ju. Mmm. Kasst ljus, härligt. Eller nåt. Imorgon firas jag för nåt jag inte ens fyllt än. 20 år. Snart så. 3 dar. Sen aldrig tonåring igen. Hm. 
 
-Titel: "19 år och 363 dagar" (20e)
Det blev en mysig kväll med släkten. Rasmus brorsor kom också för att fira. Det gör mig så glad och varm i hjärtat när folk samlas för att fira att man finns liksom. Ett underbart tillfälle att träffa varandra, för helt ärligt så träffar man släkten alldeles för sällan.
Tack till er som kom! <3 
 
-Titel: "Och så lämnade han mig igen" (21a) 
Det var en disig dag då han åkte till Hola igen. Min älskade Rasmus. Men han är hemma igen till min 20 års fest. Jag försöker glädja mig med att jag fyller 20 år imorgon. Hypar väl inte jättemycket just nu. Men snart slårt det väl till. 
 
 
 
Edit: De här bilderna är tagna för så länge sen nu, vissa har jag skrivit text till andra inte. Därför blir det lite hittepå. Sen frågar jag mig själv hur vissa bilder kan bli så bra och andra så fruktansvärda? Vad såg jag? Vad tänkte jag? Bilden från 19e ser ut att vara redigerad när jag var 15. Jag ser ut som 15 också. Medan den i mjölkbadet ser välgjord och visst lite översminkad och övertuschad men ändå, skön bild att titta på. Utvecklas jag genom att ta ett steg tillbaka då och då? 5 steg bak 10 steg fram- kanske. 


2015-02-07 | 10:51:29

Åh, bilden från den 19e var nästan min favorit! Jag älskar att jag fick en museumkänsla av den, tror dwt är ljuset och att det ligger någon slags gammaldagsanda över den... Fint i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: