Natten som aldrig blev svart

Skrivet: 2015-06-07 | 16:07:00

ROADTRIP
 
Vilken resa vi hade påväg upp till Norrland. Jag, Robin och Neo (Rasmus bröder) kom iväg lite senare än vi tänkt. Vi satt också i kö i Stockholm lite längre än vi tänkt! På 2,5 timme kom vi 4 kilometer. Löjligt. 
Ju högre upp vi kom ju ljusare blev sedan natten. Har ni varit med om det? Åt middag på Hakke gård, stannade och plockade lite blommor till Rasmus och tankade en gång också. Vi var framme en bit efter 1. Då kunde man fortfarande se varma färger på himlen. Och rakt upp var det grå-ljus-blått. Vi bytte av lite jag och Robin så att båda fick köra. Såklart var det värsta golden hour när jag körde. Ni som följer mig och känner mig vet min enorma kärlek för golden hour. Oh well. Jag fick fota Höga kustenbron med en fullmåne, och Sundsvall i klarröda färger, så klaga ska jag väl inte göra helt. 

Nu sitter vi i bilen på vägen hem. Rasmus flyttlass mot Stockholm. Vi är just nu i världens regnoväder, för några minuter sen stannade vi vid Dragon gate, nåt nerlagt kinesiskt gigantiskt ställe. Vi kunde inte köra. Kunde ha inneburit livsfara. Man såg ingenting och det var ett tjockt lager med vatten på vägen så risken för vattenplaning var stor. Robin sa att han kände hur hjulen inte längre fäste på marken. Då var det bara att köra av till tryggare vägar. När vi kom ut igen var det lugnt ett bra tag innan ösregnet kom igen, men då var det körbart. 
Nu har det slutat regna, så då slutar väl även jag. 
 
Vilken galen roadtrip det här blev! 


2015-06-07 | 20:46:39

WOW vilka häpnadsväckande vackra bilder!!

Svar: ÅÅhhh tack!!! :D
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: