Påväg till mitt underbara jobb!

Skrivet: 2016-01-09 | 18:11:16

LIDINGÖ
 
Hej gänget! Vad många ni har blivit nu! 
En sak har jag inte avslöjat på bloggen ännu och det är att jag är Isabella Löwengrips (Blondinbellas) nya fotograf! Det är ett stort kliv fram för mig och jag är jättestolt och supertaggad på framtiden. Jag tänkte försöka få in lite jobb-bilder här på bloggen också. Jag skickar ett helt gäng bilder till Bella som hon får välja ut och använda på sin blogg. Vissa bilder kommer ju då inte med och nån kanske då kommer upp här istället. 
 
Jag tänkte berätta lite för er nyfikna om hur det gick till. Lite smått bara. 
Bella la upp en annons-liknande text på både facebook och sin blogg att hon sökte en flexibel fotograf som kan fotografera hennes vardag med allt vad det innebär. Vem är mer flexibel och hepp på vardagsfotografi än jag? Så jag slängde iväg ett mejl för att chansa och OM jag blev förvånad när jag fick svar. Jag har haft en fin konversation med Bellas högra hand Emelie som resulterade i en testfotografering.
I början av december åkte jag till deras kontor, fotade ett litet möte och sen julbordet på grand hotell som var såå svårt. Jag ska förklara vaför. Ett låååångt bord. Ett stoooort fönster. Inte mycket space att gå omkring på och rejält med motljus. Hur som haver, bilderna blev korrekt exponerade så länge jag höll händerna megastilla och jag var nöjd. Hemma i datorn inser jag hur extremt gråa bilderna är och saknar det liv jag hade önskat. Bordet var ljust men allas ansikten var för mörka. Kan man reglerna så är reglerna till för att brytas så jag drog i hafft som pafft i kontrast och ljus. Bordet och fönstrena vart rätt borta men nu såg bilderna trevligare ut. 
Såklart så nämner någon att bilderna är utfrätta (överexponerade och vita). Då kände jag såhär: Det här är sånt jag kommer få ta nu. Folk kommer vara missnöjda och oförstående. Men i slutändan gör jag som Bella vill, försöker hitta Bellas stil som hon själv tycker om och trivs med. Det är viktast för mig. 
 
Jag vet vad jag gör. Det är skönt att tänka så. Jag vet faktiskt vad jag gör! 
 
Hur som haver så fortsätter mejlkonversationen och en vacker dag får jag beskedet att de jättegärna vill ha mig. Men hallåååååå! Förstår ni vilken lycka?? 
Ja för det första så kommer detta att gynna min framtida karriär som fotograf. Kanske kan jag till och med starta mitt egna företag inom en inte allt för lång tid. 
För det andra så är alla på företagen otroligt vänliga. Nu har jag ju mest träffat Bella och Emelie, men de andra verkade hur gulliga som helst! 
Och för det tredje så har jag ju nu fått en inkomst och något att göra under dagarna. 
 
Jobbtillfälle två var hemma i Isabella och Odds nya hus ute på Lidingö. Jag skulle fota lite i deras hem under renoveringen. Dels sovrummet som ingen hade sett innan och myshörnan i vardagsrummet. De rummen var mest klara och det var sååå snyggt! Jag gick verkligen igång på inredningen. 
Bella gick runt med supersöta Sally och fixade det hon kunde i huset när hon inte pratade med mig eller Ida och hennes inredare (ja, alltså Ida då) som också var där hängde lite med mig så jag ville inkludera henne i några bilder som hon sen själv fick använda.
 
Innan jag gick kom Bella på idén att ta in granen och börja pynta den och oj vad mina ögon lyste då! Lite julstämning var perfekt för inlägget hon gjorde. 
Om jag gick mot bussen sen med ett leende på läpparna? Absolut. 
 
Igår var jag hemma hos henne igen nu efter jul och nyår. Och vad jag fotade då? ja, det får ni se snart! 
 
 
 


Anonym
2016-01-09 | 18:12:37

Jag dööör vad coolt!

Svar: Ja visst? :D
Josefine Hellgren

2016-01-09 | 19:27:35

Men wow! Drömmen!!

Svar: Ja, det är är superkul :)
Josefine Hellgren

2016-01-09 | 20:16:26

Damn drömjobbet! Så jäkla roligt :D

Svar: Många dörrar som förhoppningsvis kommer öppnas :) :D Ja, det är så roligt! :)
Josefine Hellgren

ISA
2016-01-09 | 22:46:17

men grattis!! hurra vilket roligt jobb. Vem vet var detta leder :)

Svar: TACK! :) Det vet man aldrig :p
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: