Skolan

Skrivet: 2011-08-31 | 23:56:19



Två bilder jag tog under en intervju på ljudlektionen med två tjejer i min klass, Michaela och Jessica heter dom!
Många vänner och släktingar undrar hur det går i nya skolan. Om jag har fått några vänner? Hur lärarna är? Osv..
Det går lysande måste jag säga! Det tyckte jag ju iof den första månaden på förra gymnasiet också.. Men jag har nog ändå en bra magkänsla!
Morgonen
Jag har problem med att komma upp på morgonen och det är tortyr att vakna och sätta sig upp och helt enkelt ta första rörelsen liksom. När det är över går morgonen fint till. Jag klär på mig, käkar frukost, fixar väskan, sminkar mig och drar iväg. Åker buss till huddinge och tar sen tåget till Tumba. Möter oftast någon redan i Huddinge, annars på perongen i Tumba! Jag börjar aldrig 8, vilket jag tackar alla olika gudar som finns för!
Lektioner
På måndagar och tisdagar har jag inriktingsdagar kan man säga. Nu i 1,5 månad har vi testinriktingar. Så nu i två veckor ska jag ha Ljud. Därefter Foto, och sen Film/TV. Det känns skitbra, riktigt taggad på att lära mig lite annat än bara foto, och jag tror att jag kommer ha nytta av det jag lär mig under den här tiden i framtiden!
Sen har vi teorilektioner, dom är väl som vilka andra lektioner som helst antar jag. Lärarna skiljer sig från varandra och det ger en skön variation tycker jag!
Klasser
Just nu är jag i tre klasser. 1.Mentorsklassen; min klass liksom, det är med dom jag kommer ha klassfoto med och göra alla klassgrejjer med. 2.Teoriklassen; med den klassen eller gruppen kanske man ska kalla det, så har jag alla teorilektioner som svenska, matte och sånt. 3.Inriktningsklassen; det är den gruppen jag har ljud med nu och kommer ha foto och film/TV med. Sedan blir vi ju en Fotoklass efter jul och nyår.
Vänner
Jag har lärt känna lite personer nu. Jag tycker om dom alla! Det finns ingen jag stör mig på (än). Jag har ju mina "icke-stockholmare". Tre tjejer som kommer från olika delar av sverige; Kiruna, Göteborg och Dalarna. Riktigt sköna tjejer! Det finns massa massa andra! Jag väljer att inte ta upp några specifika med namn och så, för jag vill verkligen lära känna alla först! :)
Det här gör mig sprallig och lycklig
Jätte många säger at jag är glad hela tiden, men det är inte så jäkla konstigt kan jag tala om! För folk tycker om mig för den jag är! Och idag fick vi reda på att vi kommer få mac datorer på måndag!! HAPPY!!! Åh ni ska se fotoavdelningen inne på xenter.. dreggel, dreggel, mums, mums! En gigantisk fotostudio med massa fotoblixtrar, mörkerrum, massa inspirerande foton på väggarna och bara... wow!


Nicolai
2011-09-01 | 11:08:36

Vad bra det verkar :DD

2011-09-01 | 23:18:09

vad är de för skola du går? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: