Veckans photoshoptips

Skrivet: 2011-11-03 | 18:43:47

Hej! Jag tänkte visa hur jag gjorde dom här bilderna. Alltså hur man smälter in bilder i varandra. Det kan bli riktigt coola resultat! Det är dessutom väldigt enkelt.
Jag kommer mest förklara i text, men ni får även en enkel liten video utan ljud (Tips: sätt på en bra låt på youtube medan du tittar!).Och om det är något ni undrar så är det bara att fråga så uppdaterar jag inlägget med svaret så alla får tillgång till det. Hoppas ni gillar det och har nytta av det. :) (Ni kan sluta kolla efter 2 minuter. Tänkte skriva på bilden en grej, men sket i det! haha!)
Det hela är mycket enkelt. Man börjar med att öppna upp sina två foton som man vill ha.
File-> Open->*välj bilderna*->Öppna
Sen kan man göra på lite olika sätt för att få över den ena bilden till den andra. Ett sätt är att markera hela bilden för att sen trycka Ctrl+C. Därefter går man till den andra bilden och klickar på Ctrl+V. Lätt som en plätt va? (På videon visar jag ett till sätt, det är därför jag tar bort bilden en gång)
När du nu har bilden ovanpå den andra så klickar du i rullmenyn till vänster där det står "normal". (I videon visar jag hur det blir med dom andra effekterna) Nu ska du istället välja "screen". Då kommer du få till den här effekten:


2011-11-03 | 20:48:58

Åh tack så mycket! Kul att många gillar den :)

Dock funderar jag på att byta till någon annan färg.. kanske mer höstig färg.. eller vad tycker du? :D

2011-11-03 | 21:55:05

Nu har jag dragit ingång den efterlängtade frågestunden, so here we go!

Fråga precis vad du vill, jag svarar på allt!



http://onlypaulinaa.blogg.se/2011/november/da-kor-vi-en.html#comment



Kram!

Anonym
2011-11-03 | 22:12:49

wow vad enkelt o.O

2011-11-04 | 10:50:58

En fråga bara funkar det i Gimp också eller? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: