Gymnasiemässan

Skrivet: 2012-11-24 | 08:02:00

-Största montern. Xenter raggar folk. Massa rolig teknik. Sjukt trevliga elever. Bildspel i fotohörnan med två av mina bilder. Stämningen är på topp!
Tro mig, våran monter missar man inte. Den är antagligen störst på hela gymnasiemässan (skryter lagom). Ni fotointresserade 97or som ska dit, gå och snacka med dom som står vid teveskärmen med bildspelet vid tumba gymnasiums/xenters monter. Dom kan praktiskt taget allt, och är jättesnälla. :)
Gissa om jag blev glad när en av fotolärarna frågade mig om jag ville fota lite "mingel-bilder" efter mitt pass!? 20 bilder valde jag ut som nu ligger på
xenters facebooksida. Där hittar ni fler bilder än de som jag lagt upp här ovan.
 
När jag bytte gymnasium var jag tvungen att gå om ettan. Det var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Xenter är den perfekta skolan för mig. Det är också den enda skolan med spetsutbildning i foto, dvs, att vi som går en spetsutbildning kommer längre med den höga kvalitén, vi har lärare i toppklass, material och teknik som ingen annan skola har, samarbeten med högskolor, yrkeshögskolor och branschföretag, möten med branschkunniga externa föreläsare och går man foto på xenter får man tillgång till:
  • rymlig fotostudio (96 kvm med bakgrunder, alla möjliga olika blixtrar och allt vad man skulle kunna behöva)
  • analogt fotolabb (mörkerrum etc)
  • Adobe Creative Suit 5 och iMac med stor skärm för digital bildredigering
  • tillgång till egen digital Nikon systemkamera under yrkesdagarna och vissa kvällar och helger.
 


Mormor
2012-11-26 | 16:20:18

Du underbara dotterdotter känns jätteroligt att höra dig så positiv. Du är en bra coach för Tumba gymnasium.

Svar: Tack snälla mormor! Imorgon är det öppet hus på skolan också, då ska jag skryta ännu mer ;)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: