Den analoga kameran

Skrivet: 2011-09-19 | 22:10:48

Idag har vi haft foto. Har såå mycket att berätta. Men frågan är bara om ni skulle orka läsa allt?
Vi skulle fota porträtt idag, dum som jag va imorse, satte jag på mig myskläder för att pallra mig ut i spöregnet, så jag såg ju ut som fan.. Anyway, två och två skulle vi vara, jag va med Mickis, tjejen ni ser där i blå tröja (och som jag tog ett porträtt på för massa veckor sen). Jag fick det geniala idén att ta lite bilder på mickis och hennes kille. Jag kan avslöja att dom bilderna vart helt underbart söta! jag satt och sa "nuttisar!!" och "aaw!!" så fort dom gjorde nåt sött och fick värsta smilet på läpparna! Nån bild vart nog bra på mig, Mickis fotade mig och min bebis (dvs min kamera).
Jaa.. det va ju lite klurigt det där med totalt manuellt som det va med dom analoga kamerorna vi fotade med.. Men jag fick in det tillslut, det va ju faktiskt som på manuella läget som jag alltid har på min kamera, om man bortser från att man inte kunde se bilden efter att man tatt den och att man måste vrida på en spak efter varje bild!
När vi kom in igen, med fötterna helt dyngsura av vattenpölar och gräsmattor så fick vi ta ur rullen, lägga änden på en bricka med blå tejp, stoppa in den i en maskin och så kom negativen ut på andra sidan efter en kvart! Därefter fick vi klippa till negativen och lägga in dom i en plastmapp. (visst hängde ni med??)
Per, våran lärare visade oss vad vi kommer göra i mörkerrummet imorgon. Men det tar vi då :)


Nicolai
2011-09-19 | 23:06:46

Älskar analog kameror :D mycket coolare också :P fan jag vill också lära mig framkalla bilder O.o

2011-09-25 | 21:49:11

härliga foton och härlig blogg!:)

har du gjort din design själv?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: