Det är inte såå svårt att paddla!

Skrivet: 2013-08-08 | 21:14:00

-Dagboksinlägg 3
De små rackarna har nu sovit första natten i sina tält. Äpplet ocfh Gruvan heter dom. Jag har ju inte berättat än! Jossan då... temat! Temat i år är snövit. Segelförrådet som jag, Matilda och Sara så snyggt byggt ihop heter Slottet. Den som sist lämnar in sin segelsäck stänger slottsporten (dvs drar ner pressänningen). Flipperna som vi bara har en av för tillfället heter som alltid Titti, men vi gav den ett nytt namn också: Prinsen! Ni vet, "Charming"?. Sen är de "de 7 dvärgarna" på 2-kronorna. Eller jaa... förrutom butter och trötter. Dom "ligger trasiga på land och kommer inte användas". Snövit fick vara med också, även hon en 2-krona. Vi är så fiffiga. Jaa, herregud! 
Juste! Teoripasset som jag hade där efter frukost, gick kanoners. Inga problem. Nervositeten släppte när jag insåg att jag hade koll. Vi övade lite tilläggningsknopar. Dubbelt halvslag om egen part och pålstek. Iiiiinga konstigheter! Direkt efter passet satte vi våra små deltagare i båtar och gav dom en paddel. De skulle paddla ut en bit för att sedan komma tillbaka.. Jisses... nej men det gick utmärkt, alldeles utmärkt. De ska bara träna upp lite armmuskler först och inte byta platser i båten mitt i. Mina små rackarungar. Jodå... jag ska få dom att lyssna och bli sjukt bra seglare!! Bring it on liksom! 
Matilda fick lära dom att segla först. Bara grundläggande. Det mesta satt kvar från nybörjarkursen. Efter fikat drog vi ut på fjärden, nån var lite rädd eftersom båtarna mycket väl kan välta. "Tar ni in vatten så släpp ut på storseglet så mycket ni bara kan". Och visst seglade dom! Jag och min kompanion visade våra nya skills i gummijollen. Såååå kul! Alltså ni anar inte! Och så 110% coaching. Hela tiden. Viktigt viktigt. 
På eftermiddagen körde vi lite kaktus (en lek där man står i en ring och håller varandra krampaktikt i hand. med två hinkar ovanpå varandra i mitten. Om en person får ner hinken är han/hon ute. Om man släpper varandra är båda ute ur leken). Alldeles nyss hade de lägerbål. Och jag var inte med. Det sög så inåt helsike, jag menar, första gången ever missar jag ett lägerbål (!?!?!?). Nu ska vi iaf till Nappeviken. Barnen sover (äntligen) efter mycket tjat. Och ehm... jag är klaaaar med mitt teoripass om "man över bord" teorin! Wooopa! 
Man vet att det är mycket som händer på en dag när man måste ta upp kameran för att friska upp mittet. Det är typ det värsta med att jag sattes på den här platsen, jag kommer inte hinna fota eller filma någonting! Annars går det bra, känner mig lite säkrare nu när det ändå har gått en hel dag. Men det är såååå frustrerande att inte kunna fota när fan jag vill!!!!! Hälsningar/ arg och frustrerad ledare. 
P.S Nu ska jag och Matilda bara hitta de andra med 3% kvar på mobilen..


Andreaz
2013-08-09 | 17:13:49

Tack för uppdateringen!
Tur att du höll ordning å reda på kidsen;)
Snygg bild på dig och på Madde var det oxå.
Kram
A


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: