För mig finns det inget viktigare

Skrivet: 2013-10-07 | 00:51:31

-Mastupptagning 6/10
Det blev en låång dag idag! Jag blev erbjuden att sova hemma hos Emil och Elin (hihi, får det att låta som ni bor ihop, men det gör ni ju nästan också! ;)) ute på Dalarö. Jag är så glad att jag tackade ja! Hade inte pallat att gå upp så tidigt annars. Vi skulle mötas ute på Dalarö vid 11. Lyckliga jag fick vakna en halvtimme tidigare. 
Nere vid hamnen träffade vi Nico och Diana. Emil skulle arbeta med något på stationen. Vi skulle köra Kristina (en shipman 28) runt hela Dalarö, och så fick vi inte igång motorn nej, jaa, men det var ju typiskt! Ladda, ladda, ladda, köra, köra, köra. Strax innan 1 var vi i askfatshamnen. Jaa, vi kan väl sammanfatta dagen på detta vis:
möta upp Jesper som blivit ensam med båten Wilma då Peter drog, ta bort Wilmas mast, hjälpa andra, bogsera en båt tre gånger (!!) för att de gått på grund för att de vägrade lyssna och lite på Jesper som sa att det INTE är djupast i mitten utan längs till båtarna (titta på Elins ansiktsutryck, jaa, det var pinsamt att de gick på tre gånger), luncha, listor hit och dit "nej det är våran som gäller!", masta av Kristina, lägga in masterna i mastförrådet, åka hem. 
Det spelar ingen roll hur mycket strul det blir. Jag lär mig alltid något när vi gör sådanna här grejer. Jag får träffa mitt ägnö-folk. Jag har roligt, och det blir alltid äventyr! 


2013-10-08 | 19:08:09

sv: tack så hemskt mycket! :)

Jättefina bilder förresten!

Svar: Tack tack :)
Josefine Hellgren

2013-10-09 | 17:06:04

Jättefin blogg och bilder! :)

Svar: Tack snälla Carro :)
Josefine Hellgren

2013-10-10 | 10:09:43

Husbilderna och sista bilden, är HELT fantastiska!

Svar: Oj! Vad glad jag blev nu!! :) TACK!! :D
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: