Självportätten är tillbaka!!

Skrivet: 2014-05-11 | 18:05:00


Titel: Nikon D7000 (11/4)
Detta är det sista självportättet jag tog med min älskade, saknade Nikon d7000. Solen höll på att gå ner och vi skulle göra oss i ordning för att äta middag. Efter middagen hände det. DET. En man kommer bakifrån med moppe och drar hela kameraväskan över huvet på mig, kör halvt på mig gjorde han också. Jag ramlar. Han ramlar. Remmen på väskan är kvar på min arm i en halv sekund innan han snabb som blixten åker i väg med ett stadigt tag om väskremmen. Jag får ett stort märke på min arm. Paniken flödade. Jag ser min bruna väska med alla mina minnen i. Min älskade kamera. Alla min utrusting. Den blir mindre och mindre. Jag springer efter så fort jag kan men bara en ballerinasko på mig. Den andra flög av när jag ramlade. Min mobil, vart är den? I väskan? Nej, jag hade den i handen nyss. Jag skriker och skriker och skriker. Folk tittar. Jag känner allas blickar. Men ingen hjälper mig. Madde skriker. Pappa springer han med. Jag hoppar in i en flakbil med två turister i. Det är mörkt ute. Jag ber dom att hjälpa mig. Följa efter han som tog det som var mitt liv. Jag har aldrig pratat bättre engelska än då. Det bara flöt på. De försöker säga att den är borta för alltid och jag ser pappa utanför så jag hoppar ut och skriker ännu mer. Det äcklet, det aset, djävulens barn tog min kameraväska!!! Ja blev FUCKING rånad! 
Jag tillägnar den här bilden, som för alltid kommer att vara en mobilbild tagen på min kamera, att heta Nikon D7000. 
 
Titel: Bakom scenen (11/5) 
Första självportättet med nya kameran. Bakom Tumba scenen. En nystart. Jag har rest mig upp i ljuset, den senaste månaden har varit en pjäs med känslor. Jag har känt alla känslor man kan känna på så otroligt kort tid. Nu går jag bakom scenen. Laddar upp igen. Ger aldrig upp. Går ut i verkligheten, min verklighet med en kamera för evigt i min högra hand. Och så gör jag klart det här projektet med två självportätt per dag i en månad och sedan som vanligt med ett par dag resten av året. Det finns inga andra alternativ. 


2014-05-12 | 16:03:20

Fy vilka hemska människor det finns!! Det var iaf tur i oturen att mobilen inte också låg i väskan!

Svar: Ja, tyvärr. Vissa gör allt för lättförtjänta pengar.
Precis, utan mobilen hade jag inte kunnat ringa till alla jag ville ringa då alla nummer är på mobilen och inte i mitt huvud!
Josefine Hellgren

2014-05-12 | 19:11:18

Härligt! :)

Svar: Visst? :D
Josefine Hellgren

2014-05-20 | 23:44:19

Nej usch fy vad hemskt! Vet inte vad jag hade gjort om min kamera blev stulen. Fick du ut någon försäkring på det när du kom hem sen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: