Terminens första danslektion

Skrivet: 2012-08-25 | 17:12:15

-Ny sal, ny lärare, nytt gruppnamn, nytt år och ny låt. Nu jäklar kör vi!!
Det var en tuff och krävande lektion idag. Och troligtvis kommer jag cykla fram och tillbaka till dansen på lördagar i framtiden, bussarna går nämligen helt fel... 
Vi börjar klockan 12, och jag måste åka 11 för att hinna dit, och då kommer jag en halvtimme för tidigt plus att jag måste byta buss på vägen. 
Så jag satt där vid fontänen vid huddinge gymnasiet och hade ingen aaning om vart jag skulle! Tillslut kom våran nya lärare, Linn och öppnade dörren under 5an så det var ju lungt. 
Vi har två lektioner på lördagar, med 10 minuters mellanrum. Men idag hade vi bara en lärare, våran andra hade fått astma och kommer inte kunna ha oss den här terminen, så det var ju synd! 
Istället kommer vi ha en av Linns klasskompisar, så det ser vi fram emot. 
Salen är helt perfekt, fattar inte att vi aldrig varit där förrut.. Ingen stolpe mitt i salen och massa utrymme. Till och med en scen finns!! 
Låtarna avslöjar jag när jag vet alla. Längtar redan till imorgon, då blir det C-gruppen! Gaaaaah!! :D 


2012-08-25 | 20:44:36

Jag avundas alla som kan dansa, själv har man ju ingen taktkänsla alls :(

Svar: Börja! Det är hur kul som helst, och man får in taktkänslan hur lätt som helst. Du är bara inte van, det är därför :)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: