Året 2011

Skrivet: 2012-01-02 | 22:46:00

Nytt år och 2010 hade fått ett stort kryss över sig. Januari va nog som vi alla vet en hyffsat jobbig månad, men en meters snö och 20 minus. Jag gick kvar på Jensen gymnasium och hade förväntat mig en nystart efter lovet, men så vart det icke, kunde ta två timmar för mig att ta mig till skolan! Men jag va med när klassen åkte skridskor i kungsan, det va ruligt det :D Senare på månaden åkte jag, madde och vår kusin Victor skridskor på skolan... i snöstorm.
Jag och madde gjorde årets första photoshoot i endast sjalar. Kallt! Och just eftersom det va så kallt så fikade jag och bakade massor med mina vänner. Det må ha varit jobbigt vissa stunder, men när jag tänker tillbaka på det så va det hyssat mysigt faktiskt :)

Under andra månaden, Februari, så fotade jag Madde och Michelle som uteliggare. Det va ett jäkligt kul photoshoot, och vi bestämde att vi skulle göra om det. På den här tiden gick madde kvar på basket, och jag va och fotade en match. Jag gick på promenad med Anna och Moa, köpte skidkläder så vi kan va coola i backen, gjorde våfflor i min ensamhet och åt själv, åt middag med Madde, våran faster och våran kusin innan vi gick på Romeo och Julia.

I Mars fick vi besök av barn från England och vi hade två killar på 10 bast hemme hos oss i ca en vecka. Jag hängde med på deras tur genom stockholm. Åkte senare på månaden till Stockholm igen för att fota lite i slussen och Djurgården. Vi åkte till Stöten på sportlovet och använde våra sjukt awesome skidoutfits och gick i svarta gruppen för att bli extra bra på skidor. Jag fotade Becka och knäppte en bild som fortfarande är en av mina favoriter, visst ser hon farlig ut? Men det va inte bara becka som stod modell för mig, även Madde fick stå och posa, och Anna blev modell för första gången.

April, och all snö har tack och lov försvunnit. Påsken närmade sig och när Emma och Moa kom hem på lovet passade vi på att ha en grillkväll med matte oxå. Jag drack min röda mjölk som vanligt, körde ju på Lchf! Vi fick träffa våran kusins dotter, Saga, när vi va på påskmiddag. Stocken (Rebecka S (B2)) fick testa att sitta i polisbil, jag och Becka (Rebecka H (B1)) åkte ut till Djurgården och fotade och åt massa goda plättar med grädde, jordgubbar och choklad utanför vasamuseet, jag va och fotade på valborg, sa hej då till mina Jensen gymnasiumkamrater. Och den här månaden va det Moa som fick va modell!

Maj och äntligen sommar. Åtminstone var det de som man intalade sig. Jag låg ofta ute i hängmattan och slappade. Hanna (Maddes bästa vän som hon och jag känt sen 99 tror jag) konfirmerade sig. Madde fyllde 15 och plåtades för andra gången med Michelle. Jag hade dansuppvisning, pappa byggde en altan, jag och becka fotade bilder där vi va pyttesmå, jag körde vidare på min Lchf mat och hade grillkväll vid långsjön med Anna, Jesper, Hazz och hans tjej.

Jag tog kort på två tillfällen under Juni månad. När Annas brorsa Erik tog studenten och när jag och familjen va i Kroatien. I Kroatien fick jag låna min mosters kamera (Tack än en gång!) för då hade min älskade nikon d60 gått sönder. Det visade sig att den va full av rost innuti och aldrig skulle gå att laga :( Så jag va helt utan kamera på midsommarafton, det kan jag lova att jag inte va särskilt glad över! Det va även dena här månaden jag och Becka satt och fixade designen på min nya blogg! Och senare under månaden va den här bloggen klar!!!

Åh du ljuva Juli! Mamma och Pappa överaskade mig med min Nikon d7000. Jag grät när jag höll den i min hand, det finns vittnen till det. Jag va så glad!
Jag fick den just innan vi skulle åka till Gotland, Saga skulle döpas och allt gick i gulligt prinsesstema :) När vi väl va på Gotland passade vi på att bo hos våra sysslingar som vi inte träffat på flera år, vi va till och med på traktortävlig!
Under flera dagar i Juli satt jag och följde Fredde på nätet när han tävlade i Frankrike, han kom tvåa i 8 kamp. Det är helt galet!! Självklart skulle det firas och va va där och grattade och fotade.
Jag och madde sorterade leksaker, madde sålde några, jag orkade aldrig följa med till loppisen hehe! Vi åkte till mammas kusins ö och firade våran sysslig som fyllde år. Vi badade åt massa god mat och åkte ring bakom båten.
Madde och jag gjorde oss i ordning inför Seglarlägret....

Från slutet av Juli och början av Augusti spenderade jag och Madde våra dagar på Ägnö Seglarläger. Det va tredje gången för mig och jag fick segla familjebåtarna. Vi sjöng på lägerbålen, seglade, hade tävlingar, firade lägrets 30 års jubeleum, spelade kort och umgicks med alla våra fina vänner! Lchf sprack ganska rejält under lägertiden kan jag ju tala om. haha! :D
Jag följde med till Beckas landställe där vi hade mysigt mest hela tiden! Vi bade, lagade god mat och tittade på film. På vägen dit kom det ett fyllo och ville att jag skulle ta modellbilder på honom, visst liksom? ^^
Jag fotade madde i duschen, gick på gröna lund, fotade konserter och började i min nya skola!

Min månad, september. Jag fotade becka och hon fotade mig (??), jag och alla i ES i skolan fick mac books, pappa sprang halvmaran, jag och några från klassen åkte till stan och åt lunch pga strömavbrott i skolan, Madde fick körtelfeber och låg på sjukhus, jag och min grupp sände radio och fotade analogt och jag blev hela 17 år!

I oktober låg Madde kvar på sjukhus och fick besök av Hanna. Dom två kan ha kul dom! :D Jag och min balla grupp kämpade för fullt med dansen, det brann i skolan (Ett glas med nåt mysko i sprängdes i en micro i lärarrummet), jag och Anna sov på sergel för att få vip biljetter till Twilight fan event, vi fotade i studion på skolan och jag åkte och intervjuade pappa med Jesper och Kamilla, jag började med veckans photoshoptips som rann ut i sanden, få kanske börja med det igen?

November och höst höst höst, grått grått gått. Jag tog porträtt bilder på madde, fikade med Neli från seglarlägret, åt Halloweenmiddag, åkte till kyrkogårdar på allahelgona, bakade munkar med Moa på höstlovet och umgicks med Emma och hennes kille Tommy. Trion som inte kommer från Stockholm (Kamilla, Karolin och Joella) handlade grejjer på Ikea och skaffade vuxenpoäng. Och jag fortsatte med dansen och tog kort på mig själv när jag kände att allt bara va skit.

December, ingen snö. Eller jo, lite kom men det smälte ju bort med en gång! Jag hade min näst sista dansuppvisning och dansade till Eld, Sverige och Indestructeble. Jag fotade Madde när hon va Lucia på skolan, umgicks med massa vänner sista dan i skolan, fick grymma grejjer på julafton som jag firade hemma hos mormor, åt gåslever, kalkon och cheesecake på juldagen och spenderade nyårsafton utanför strängnäs med Emma och Moa. När vi vaknade 2012 va det alldeles vitt utanför fönstret <3

Nu har det gått 2 dagar på det här året. Dags att lära sig att skriva 2012 och inte 2011. Förra året kommer aldrig mer tillbaka. Men alla dom bra minnena kommer alltid finnas kvar!


2012-01-03 | 20:08:29

Fin blogg! :)

2012-01-03 | 23:46:26

sv: tack så jätte mycket för svar, jag grejade de. nu är den i mitten. tack tack :D

2012-01-04 | 15:57:59

hej. du tar super fina bilder, kan du inte slänga upp ett inlägg hur du redigerar en bild eller hur du gör för att få bra ljus och så när du fotar? :)

2012-01-07 | 19:57:14

jag dööör vad fina bilder du tar :):)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: