Arbetshelg dag 2

Skrivet: 2012-05-24 | 00:42:04

-Efter gårdagens krattande var vi ganska trötta i armarna, och nu var det dags att släpa grenar och ris till en hög som senare skulle eldas upp. Fabian sågade ter träd efter träd och det blev bara mer och mer att bära. Men vi höll goda miner, det blev mycket fram och tillbaka och hit och dit. Tillslut tyckte man att det var roligare att dra dom stora grenarna än att plocka småpinnar..

-Alla skulle laga mat någongång, och alla hjälps alltid åt med allt på ön. Små som stora.
Tilde och Jesper stod för lunchen, och Loa hjälpte såklart till lite han med. Vilken befrielse det var att få sätta sig ned och käka lite mat efter att ha dragit grenjävlar i flera timmar. Fast jag klagade inte...!

-När dom flesta grenar låg i dom två högarna på Ängen och efter att ha ringt till brandkåren för att meddela at vi nu kommer elda så gick jag och Emil till ett av bergen i viken med en massa brandslangar och saker som jag aldrig sett förrut. Jag fick lära mig lite nya grejjer!
Marken skulle vattnas för att elden inte skulle få någon chans att sprida sig. Det fixade Tilde och Loa. Även Emil vart lite blöt. Minns inte vad som hände, men kul va det :D

-Det blev ju en aning mycket stubbar. Alla hjälptes åt att hugga dom till ved. Jag kan garantera att det räcker under hela nästa vinter. För det blev så sjuuukt mycket! Och jag är lite småstolt att jag faktiskt kan hugga ved numera! Den ni!!

-Jag och Tilde hade ivrigt väntat heeeela dagen på att vi skulle tända brasorna. Tjatade nog en hel del. Vi hade paxat att få stå vid brasorna och vakta. Och det gjorde vi också. Varmt och skönt på bra avstånd. Mer varmt och mindre skönt när man skulle kasta in grenar som inte var inom brandzonen.

-Emil stod för musiken. Även dag nummer två kom nån jäkel och klagade. Kan man inte få ha lite kul under sitt arbete?
Nåväl, kanske har vi fått två nya visor till lägerbålen i sommar. Två visor som sitter fastklistrade i min hjärna dygnet runt. "Här kommer en, här kommer en, svensk sjöman!" och "Det är lika bra att sluta drömma. Det går åt helvette iallafall. För om man drömmer om Paris hamnar man på något vis likförbannat i Hudiksvall."

-Tacos till middag som jag så duktigt fixat till. 4 jävla gurkor hackade jag, och vi åt säkert bara upp en. Efter maten tog jag och Tilde lite spökbilder. "Tyresö skola-spöket" härjade på ön! Medan vi stod och plåtade varandra med lång slutartid så förberedde några andra brasan till kvällsmyset. Den blev sjävlklart inte lika stor som dom andra två brasorna från dagen, men satan.. stor blev den ändå! Vi grillade marshmallows och poppade säkert hundra kilo popcorn över glöden. Allt var så jäkla bra!

-Viktor tyckte att vi skulle skriva lite med glödande pinnar medan jag fotade med "Bulb". Självklart skrev vi Ägnö. Ser ni?

Rolig händelse: Tidigt som satan på morgonen, dvs strax innan halv 7 på morgonen så vaknar Loa och Elsa. Det vart ett jäkla liv. Dom skulle ha frukost, och dom tjatade, och dom gnällde, och dom var på tok för morgonpigga. Resten av nätterna sov dom och Peter i vindskyddet.
Medan alla andra höll på att gå i taket somnade jag om och vaknade inte förrän alla redan satt och åt frukost. Det hände förövrigt varje morgon. Jag är ingen morgonmänniska helt enkelt...


2012-05-24 | 01:11:38

Hejsan!

Vore underbart om du skulle vilja vara med på min nya tävling, veckans blogg:)

http://rebeccahnilsson.blogg.se/2012/may/veckans-bogg-1.html#comment

2012-05-24 | 12:37:47

Hejsan, allt bra denna härliga torsdag? :)

elin
2012-05-24 | 16:10:47

ååh men gud vad mysigt ni verkar ha haft det! och du, du fotar så himla fint att det är galet alltså! kram

2012-05-24 | 16:26:51

fina bilder , gillar dina bilder :)) hoppas allt är bra med dig :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: