Arbetshelg dag 4

Skrivet: 2012-05-25 | 19:37:17

-Så var då den sista dagen på ön kommen. Nu var det slutspurten som gällde och det var mycket jobb kvar. Jag och Tilde fick det fenomenalt stora äran att bränna upp det gamla disk(tork)stället. Eller aa.. vi tog väl mer på oss ansvaret på egen hand!
Sjöng lite "burn baby, burn!" medan vi såg hur den tog eld mer och mer. Så jävla grymma vi är alltså. Helt outstanding.

-Tilde skulle sopa på taket, men hon är höjdrädd så jag gjorde det istället. Sen bestämde jag att hon skulle trotsa sin rädsla och gå upp iaf. Hon tog det enormt stora steget och började klättra upp för stegen där jag hade kameran med mig. Utsikten måste man ju bara plåta!!
Efter ett bra tag var hon så säker uppe på taket att hon gick balansgång, man blir ju stolt alltså...

-Utsikten var det ja.. Jag såg allt däruppifrån! Och jag såg vad alla pysslade/jobbade med. Inte nog med det så blev den en ganska ball vinkel där jag satt uppe på taket. Minnesvärt var det! Jag tog panorama bilder också. Hela varvet runt. Men jag vet inte om det vart nå bra.. Jag kom på att det en del av panorama bilden skulle bli galet överexponerad (när stora delar av bilden nästan är helt vitt), så vi får se!

-Sen var det det där med att komma ner. Det tog säkert tio minuter för Tilde, den stackarn, att komma ner. Men sen var det min tur. Och jag ska inte ljuga.. det var skitläskigt, och jag är ändå inte speciellt höjdrädd alls..

-Tilde agerade mamma åt Elsa och Loa. Så himla sött så jag dör! Hon satt och läste med dom medan dom andra packade ner i båtarna samtidigt som barnen fikade.

-Sen var det dags att åka hem. Det är alltid det värsta när man åker till Ägnö, man måste ju åka hem någongång också. Jag tog ett dumt beslut att sitta i aktern. Jag blev ju inte lite blöt... nej då.. inte alls.. inte ens lite..

Rolig händelse: (det tar 20 sek innan filmen börjar)


Nicolai
2012-05-25 | 22:59:50

Synd att jag inte kunde komma... det verkar som ni hade kul ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: