Ensamma på Grönan

Skrivet: 2012-05-08 | 22:05:48

-"Fotografiskt Ljud" på Gröna Lund.
Dagen har varit helt fantastisk! När jag kom in på Gröna Lund var det helt tomt, jaa förrutom några byggarbetare och mina klasskamrater såklart! Vi hade fått i uppgift att fotografera varsin plats på grönan. Jag fick skrattkammaren...

Senare kommer ljudeleverna att åka till grönan, fast när det är massa folk där! Så när man sedan klickar på min bild från skrattkammaren kommer man (troligtvis) att höra en massa skratt och folk som garvar åt hur lustiga dom ser ut. Det kommer bli magiskt!!

Jag vågade först inte gå in. Det var mörkt därinne och jag visste inte om jag fick.. Så jag började med att fota utsidan. Det blev bara blä. Ingen känsla alls liksom. Bara en fasad med ordet "skrattkammare" på. Hur kul är det? Så efter en bra stund bestämde jag mig för att jag måste gå in. Jag gick förbi spärren och började gå upp för trappan.. lyste med mobilen, men det gav inte mycket.. Kusligt som satan var det, och ett tag kändes det som om någon iaktog mig!

Rummet var som väntat fullt med speglar, två lampor lyste svagt. Lång slutartid skulle behövas och inget stativ hade jag. Jag fick ta vad som fanns så jag ställde kameran på det sicksackiga staketet som delar av rummet. Jag tappade liksom tid och rum därinne, jag var totalt fokuserad på min uppgift. Fick några bra bilder till slut innan jag glatt traskade nedför den mörka trappen och ut i solskenet.

Visst är ni liiite nyfikna på hur det ser ut inne i en tom, mörk skrattkammare, full med speglar? Läskiga vrår och skrattande gubbar på väggarna?


2012-05-10 | 15:51:55

Gud vad roligt! Du måste visa bilderna från skrattkammaren! :D

2012-05-12 | 04:06:19

Vidare sv: Jag var på öppet hus nyligen, och jag fick goda vibbar. Nu är frågan om vägen till kulturama var något av det trista för dig? Jag har typ lika långt till min nuvarande. Jag vill inte besvärande dig, men jag har väldigt svårt i val just nu. Alltså, hur skulle det inte passa mig? Om det är tex stökigt. Var inte rädd för att råka skrämma bort en troligtvis ny elev. Tihivärsta Wall of text


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: