Tjejtjusaren

Skrivet: 2013-08-20 | 14:38:00

-Dagboksinlägg 6
"Paniiik! Jag hade totalt glömt att skriva ner mitt teoripass igårkväll! Upp snabbt som attan, plugga lite med en macka i handen, skriva ner allt på papper, springa till morgonsamlingen, säga att det är samling vid tälten för städning, Matilda höll ett öga på dom, jag springer tillbaka, skriver ner det sista och i samma sekund som barnen städat klart står jag vid teoriplatsen redo för att lära ut om trimmning. (Oj vilken lång mening, hej och hå!) Matilda är duktig, vi jobbar asbra, verkligen ett team! Vi hjälper varandra, ständigt. Så jäkla glad att jag har just henne med mig, hon må vara ung, men det är inget som märks på Ägnö. Jag har verkligen tänkt på det. Visst, alla är olika gamla här. Men om en deltagare och en funktionär är lika gamla så kommer funktionären att vara långt mycket äldre än deltagaren. Man får typ multiplicera hur länge man har varit på ägnö med hur gammal man är och lägga till vad man har för ansvar på lägret, då får man ut sin Ägnö-ålder!
Vi övade lite trimmning ute på fjärden efter lunch, och efter fikat sa jag att vi skulle runda en ö, Grisselholmen blev det. När vi rundat den så skulle vi tävla tillbaka. Vi sa en miljard gånger att vi måste hålla ihop gruppen. Ser man att man är för långt fram så får man slå tillbaka. Lyssnade dom? Självklart inte! De såg inte alls allvaret i att två båtar var på ena sidan Grisselholmen och resten på den andra sidan. Flingan fick det jättesvårt att se alla tillslut, och jag var arg som ett bi inombords. Jo, visst slog dom tillbaka... en bit... Tro mig när jag säger detta: De fick en rejäl utskällning för en stund sen. De förstår allvaret i det nu. De vet att de alltid ska räkna alla båtar. De vet att Flingan ska kunna se alla, inte bara just deras båt. Det är tufft att vara hård, men dom gör inte om det. På kvällen efter middagen fanns det en liten överaskning till barnen. De skulle få titta på film! Tjejtjusaren Sune blev det. Den där nya med en Sune som inte alls är Sune i mina ögon. Jag fastnade en stund där inne. Himla mysigt! 
Om jag bara hade haft mer tid att prata med Tilde och Elin så hade allt varit så mycket bättre. Jag börjar undra om vi någonsin kommer ha tid att ha "bergs-snack" under det här lägret. Jag menar Elin har mycket att göra, hon är ju NyB-ansvarig. Tilde har massor att göra hon med då hon är andreman på Midnight. Och jag har deffinitivt mycket att göra med teoripass nästan varje dag som F1-ledare, nej.. F1-ansvarig... Jag fick umgås lite med Tilde ikväll iaf, vi slängde ut en megaspindel från Midnight och snackade lite hon, jag och André. 
Juste! Om någon vann tävlingen? Hah! Det roligaste jag hört. Följer man inte reglerna är det ingen som vinner något. Alls. Sådeså. Imorgon ska jag hålla teori om navigering. Mitt favoritämne! Det ska bli riktigt roligt faktiskt! Mammsen kommer också. Gos!" 


Andreaz
2013-08-20 | 17:51:58

Tack för dina fängslande och händelserika dagboksinägg.
Tycker att det är jävligt coolt att du orkade och hade tid att skriva samtidigt som du skulle vara lärare och ta hand om barnen:)

Keep it up!
Mvh
A

Svar: Hade jag inte skrivit ner allt så hade jag blivit tokig tillslut. Lite terapi innan läggdags!
Josefine Hellgren

Andreaz
2013-08-20 | 18:40:22

Okej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: