Planera mera

Skrivet: 2014-08-01 | 14:04:00

-Titel: Planera mera
Varje dag när alla andra är ute och glider på vattnet stannar jag inne och planerar för kvällen. Jag har ingen aning om vem som tagit bilden. Men nån var det iaf, och tacksam är jag för det ska ni veta! Humöret börjar försämras. Blocket är redan nerkladdat med alla dagars "pass 4". Barnen börjar mer och mer komma in i rutinerna iaf. Vissa har väldiga problem med läggdagstiden. Men så är det och jag vet att jag också hatade det när jag kom som 14åring till nybörjarkursen. Men det är samma tid när man är 16 i F2. Tiden finns av en anledning. Eller snarare av flera. Klockan 10 har vi möte och då måste alla deltagare vara i säng. Sen måste det vara tyst halv 11 för att man ska palla komma upp på morgonen och göra alla aktiviteter. Alla ledare är dessutom där och jobbar på sin lediga tid och då vill man få en chans att vara ledig och umgås med sina vänner innan lägret är slut och man ska tillbaka till sitt riktiga arbete. Man överlever det. De måste bara inse det först. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: