Projekt självporträtt 1-7 september

Skrivet: 2014-12-04 | 14:26:00

-Titel " Min månad" (1a september)
Wow, september redan! Va fort tiden springer förbi! Om 22 dagar är jag 20. 20 jävla bast. Helt jättetokigt. Än är den sommar, efter min födelsedag är det höst. Det är liksom bestämt att det är så, för ett sommarbarn är jag ju inte, jag är trots allt född på hösten. 
 
-Titel: "Kvar från en kräftskiva" (2a)
Så Madde hade en trevlig kräftskiva. Kul för henne liksom! Jag kommer nog inte gå på någon i år heller. Är det inte lite kladdigt? Det är ju gott, men liksom när man käkar 20 stycken själv så vet jag inte om jag kan kalla det gott längre. Och efter 20 stycken blir det kladdigt. Och det luktar. Men fin dekoration som ramlade ner från taket imorse! 
 
-Titel: Silhouette i Ikeas tavla. (3e)
Solen går ner fortare och fortare nu. Men ljuset som blir ger mig orken att knäppa en bild. Även om jag inte syns så finns min skugga där i det orangea solskenet vid ytterdörren.
 
-Titel: "Man hyr fortfarande film" (4e)
Idag åkte jag och mamma ner till Fruängen för att hyra en film. Jag skojar inte, vi gjorde faktiskt det! Såklaaart är det grymt ljus ute när vi kommer utanför porten så man bara måste ju ta tillfället i akt och be mammsen att ta en snabb bild innan turen ner till centrum. 
 
-Titel: "Ofokuserat" (5e)
Det är inte lätt att sätta någon sorts skärpa när man inte har någon som är "fokusmodell" eller som faktiskt kan sätta fokuset åt mig. Det är inte heller lätt när kameran står på ett handfat och jag måste stå i ett läge mellan upprätt och på knä. Hej mjölksyra. Men det blir ändå en känsla när det inte är riktigt helt rätt. 
 
-Titel: "Trassel i livet" (6e)
Det är inte många mornar som jag orkar borsta håret eller knappt komma upp ur sängen. Jag känner hur sensommaren dras sig mot höst och kallare vindar kyler ner den annars rätt så bekväma luften. Det gör mig deprimerad. Och att Rasmus inte är här gör saken bara ännu värre. Jag vet att han har hittat vänner nu, vilket gör mig glad, men det gör mig på något sätt mer ensam. 
 
-Titel "sista doppet för i år" (7e)
Jag gjorde det tamejfan! Jag hoppade i vattnet någonstans utanför Dalarö när jag, pappa, madde och min faster var ute med min fasters båt. Pappa hoppade också i, "sista doppet för i år" skrev han på instagram följt av lite snöflingor och snögubbar. Ja. Det var kallt. Men åh så uppfriskande somrigt det kändes! 
 


Andreaz
2014-12-04 | 19:07:00

Som en sjöjungfru;-)
Nice bild!

2014-12-04 | 19:54:15

Ofokuserat va en extra fin bild =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: