Maxi

Skrivet: 2014-03-18 | 21:32:00

- En katt som ofta hälsar på hemma hos Rasmus
Maxi hade lagt sig i en av fåtöljerna uppe på övervåningen, riktad rakt mot fönstret. Det blev som studioljus nästan, men den svarta bakgrunden också. Det är inte lätt att retuschera en orange katt... antingen blev det för gult eller för "blått" och grått. Sen ville jag ha kvar alla detaljer, päls är inte så lätt ska ni veta! Det är lätt att göra att ljusa områden "platta". Jag fotar inte så mycket djur och är väl inte helt 100 inom ämnet. Men jag älskar katter, alltså, de är helt jävla underbara. Jag ska lätt bli en katt-gumma när jag blir gammal. Ha ett stort hus med massa bilder på väggarna och ha typ 20 katter. Eller iaf 2. Minst 2 katter ska jag ha.  


2014-03-18 | 21:39:49

Söt katt :)
Mamma och pappas grannkatt är också lurvig och orange, och han är inte jättelätt att fota. Jag har däremot tur att min lilla kattjej är relativt lättfotad, hon har fått vänja sig sedan hon kom till mig som kattunge ;)

Svar: Visst är han? :)Nej, så himla svårt att få till vitbalansen helt rätt! Ja, men hon är ju såååå söt!! Klart att hon ska fångas på bild ofta :D
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: