Nattur stavas bara med två "t" och det är inte ogräs

Skrivet: 2014-05-15 | 22:38:00

-Titel: Nattur stavas bara med två "t" (15/4)
Torsdagar betyder middag hos mamma. Värmen kommer smygande och därför har sparkcykeln blivit en hit att åka på hem till mammsen. Jobbigt med alla backar påvägen hem bara... Det är svååårt att ta två bilder per dag. Imorgon får ni se ett självporträtt från Thailand. Jag har tre (minst) från nikons undervattenskamera som vi köpte där borta på andra sidan jordklotet. Spännande va? :D 
Vill även tillägga att vilken tid på dygnet jag tar de två bilderna har ingen betydelse för vilken månad den hamnar på (april eller maj). Bara slumpen :) En annan sak är att ni kommer få stå ut med att jag bara lyckas klämma fram en fin bild per dag, den andra kommer vara med vardaglig. Så. Bra. Utrett. 
 
-Titel: Det är inte ogräs (15/5)
När jag var liten var min favoritfärg gult. Alla de andra barnen skrattade och skrek "gult är fuult"! Men jag tyckte om gult ändå. Vi målade vårt hus gult och jag tyckte att det lyste som solen. Sen gick jag över till att älska lila. Medan alla andra började gå från rött till rosa. Men vilket fall som helst så har jag alltid sett den gula färgen som någonting glatt. Maskrosor tycker jag är superfina! Tänk va mycket man kan göra med dem? Man kan knäppa de i någons ansikte, man kan göra kransar, man kan måla på vitt papper så att det blir gult, man kan mata kaniner med bladen, man kan strimla stjälken och lägga i vatten så att de krullar sig och så kan man posa med dem också, såklart liksom. 
(Det gula må se oranget ut på vissa skärmar. men det gör inget. För oranget är också vackert!) 


Andreaz
2014-05-16 | 00:42:42

DAMN! Vilken bra på dig bild! Girl next door lixon;)

Svar: Tack!!!
Josefine Hellgren

Andreaz
2014-05-16 | 00:43:40

Översta bilden alltså..
Den nedersta var också bra.

Svar: Tack!
Josefine Hellgren

2014-05-17 | 09:37:12

åh så fina, hur får du inspiration till alla porträtt? :O

2014-05-19 | 09:53:38

Så fint :)

Svar: Tack tack :)
Josefine Hellgren

2014-05-19 | 21:08:29

Hej, ville bara tipsa om min blogg eftersom att du skrev att man kunde göra det haha. Har kämpat väldigt mycket med att leverare varierade inlägg med snygga bilder och skulle inte säga att jag är superdålig. Hoppas att du kikar in! :) Älskar btw bild numer två, supercool!

http://martynas.forme.se/

Svar: Jag är ju redan inne och kikar lite då och då :)

Tack!
Josefine Hellgren

2014-05-20 | 21:49:48

Maskrosor ÄR jättefina! :-) Gult också. Fin bild!

Svar: Eller hur :D!? Tack snälla!
Josefine Hellgren

2014-05-23 | 21:53:35

Du är så himla snygg och det är sååå coolt att se din utveckling! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: