Sköljer bort ilskan och jag börjar känna värme

Skrivet: 2014-05-18 | 22:05:00

-Titel: Sköljer bort ilskan (18/4)
En till Thailandsbild, jag kör nog på alla tre bilder jag har på lager i rad! Så får jag lite andrum i det hela "ta två per dag i en månad". Jag minns när jag tog den här bilden. Jag stod i duschen på det nya hotellet. Nya ön. Jag började tänka mer i nuet. Börjat fatta att, jaa, det är den här kameran jag kommer att få fota med nu framöver. En kompaktkamera. Himla tur att den tålde vatten, så det dög till nånting i alla fall! 
 
-Titel: Jag börjar känna värme (18/5)
Man blir glad när detta kan vara ens outfit. Det har varit en bra helg. Jag känner mig nöjd. Många nya människor från många olika hörn har jag fått lära känna lite. Och många nära vänner som jag har fått umgåtts med. På bilden har jag just anlänt till Tullinge. Passade på att ta en bild innan jag gick till Rasmus. Det måste ha sett lustigt ut hur jag hängde min kamera. Den hänger i en såndär vägspärr om ni förstår vad jag menar? Så att bilar inte kan åka in på gångvägar och så. Nu ska jag försöka berätta pedagogiskt: Jag placerade kameraremmen under objektivet och tog tag i det två öglorna som blir om man drar upp remmen på varje sida av kameran. Sedan satte jag ihop höger och vänster öggla ovanför kameran. Därefter happsade jag av en änden på min väskrem och förde in genom ögglorna. Happsade på väskremmen på sin plats och hängde över hela paketet över vägspärren så att väskan var på ena sidan och kameran hängde på andra sidan. Det detta gjorde var att objektivet inte längre pekade neråt som den annars gör om man håller kameraremmen bara som den är. Här gav jag kameran en ny tyngdpunkt kan man säga så att hela jag kom med och inte bara mina ben och asfalt. 
OJ VAD KRÅNGLIGT! 


2014-05-20 | 09:48:17

Somrigt!

Svar: Tack!
Josefine Hellgren

2014-05-20 | 21:48:05

Mysigt porträtt!

Svar: Tack du!
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: