Sune blev mitt första motiv

Skrivet: 2014-05-09 | 19:30:00

-D800 50mm f/1.4
Jag har ännu inte berättat vad som hände och tänkte göra det i ett annat inlägg. Varför försvann jag egentligen? Vad har hänt? 
Min kameraväska och allt i finns inte mer. Jag har därför köpt en ny kamera. En bättre kamera. En nikon d800. En fullformat. Oh yes. Oh yesyesyes! Plus ett nytt 50mm 1.4... 
 
Jag lockade Sune ut till fönsterljuset i köket med lite torrfoder och knäppte snabbt två bilder. Dessa ovanför. Självklart hade jag glömt ställa in Raw. Men det kom jag på strax efter. Fotade blommorna i huset, mina glasögon på ett bord. Dergglade på tok för mycket åt resultatet. Det blir så när man köper nåt nytt, visst? Man bara fotar det som finns i hemmet. Sjutk kul. 


2014-05-09 | 19:42:55

Haha, första jag fotade med min d700 var också katten! Perfekt första motiv :)

Svar: Hahah, jaa, det verkar vara standardmotivet :p
Josefine Hellgren

2014-05-09 | 19:55:09

Så söt!

Svar: Visst är han? :D Min lilla gosekatt!!
Josefine Hellgren

2014-05-09 | 20:51:40

Söt katt :) Fotade självklart katten jag med och förundrades över hur bra jag tyckte bilderna blev! Men det ju lilla jag det :)

Svar: Standard ;)
Josefine Hellgren

Joe
2014-05-09 | 22:49:26

Så fin!!!!

Svar: Visst är han? :)
Josefine Hellgren

2014-05-09 | 23:07:46

Fin kisse!!!

Svar: Visst? :)
Josefine Hellgren

2014-05-10 | 00:23:45

Nej, vad tråkigt :( antar att den blev stulen? Själv gav min hårddisk med alla mina bilder i upp för ett tag sedan.. helt borta. Hoppas denna kamera blir bra i alla fall! :D

Svar: Yes... jag blev rånad på hela kameraväskan... Ajdå! Men jag tror att man kan gå till någon speciallist så tar de fram alla bilder. Kolla upp det tycker jag!!! :)
Det är guuuudomlig!
Josefine Hellgren

2014-05-12 | 00:51:38

Åh fy vad tråkigt och hemskt att bli rånad. Jag hade inbrott hemma hos mig för något år sen så vet lite hur det känns :( Men kul med ny kamera! Och kul du är tillbaka, jag har varit inne och kikat flera gånger för att se om du var här igen :)

Svar: Hemskt. Så glad att ingen skadade sig bara. Fy!! Att komma hem och så är allt dyrbart borta! Måste vara hemskt!!!!

Ja, så skönt med ny kamera i handen, och så skönt att få vara tillbaka!! :) det var fint gjort, tack!! :D kram!
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: