Stormen från Sahara

Skrivet: 2015-04-11 | 16:05:48

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
VÄDER
 
Minns ni urinvägsinfektionen? Jag berättade där att vid återbesöket så kom värsta stormen.Vi gick dit i den gassande värmen. Hela huden var smutsig av små små sandkorn. Värre blev det när vi kom till stranden såklart. Sanddynorna som ligger där syntes knappt av sanddimman. Och när vinbyarna räffade oss gjorde det ont. Piskande sand mot benen. Jag skydda de min stackars lilla älskling till kamera, men ville ju fånga spektaklet också. 
 
 


2015-04-11 | 16:12:52

Så många fina bilder!

Svar: Tack ska du ha :)
Josefine Hellgren

2015-04-11 | 18:15:11

Magiska foton blev det iallafall, vad gör ej en fotograf för några snygga fotografier? ;)

Svar: Exakt! ;)
Tack!!!!
Josefine Hellgren

2015-04-11 | 18:42:01

Otroligt vackra bilder!

Svar: Tack snälla! :)
Josefine Hellgren

Mormor
2015-04-12 | 11:17:45

Vilka fantastiska bilder man riktigt ser hur sanden piskar mot huden!

Svar: Tack! :) Svårt att fånga på bild :)
Josefine Hellgren

2015-04-12 | 12:55:01

Åh vad fina bilder! Gillar verkligen hur dimmigt det ser ut av sanden. Jag har också varit med om en sådan storm när jag var på Kanarieöarna en gång, det var 46 grader varmt! Helt sjukt.

Svar: Sanden suddade ut horisonten rätt rejält, det var sjukt coolt! Det kanske är vanligt? :) Jäklar va varmt! Vi hade varma vindar, men jag tror inte vi kom upp i de graderna.
Josefine Hellgren

2015-04-15 | 17:47:40

Åh vilka fina bilder! x

Svar: Tack Josefine :)
Josefine Hellgren

2015-04-15 | 18:10:41

Underbara bilder!

Svar: Tack snälla! :D
Josefine Hellgren

2015-04-15 | 18:10:55

Fina bilder! Är det här kanske på nån av kanarieöarna? Jag bor själv på Teneriffa och fick uppleva Calima (som dethär väderfenomenet heter) i början av mars - har bloggat lite om det här: http://marvelicious.blogg.se/2015/march/la-calima.html#comment - men fick inte till några fina bilder eftersom jag inte ville lämna hemmet och det mest såg dimmigt och bedrövligt ut här..

Svar: Ja! Vi var på Gran canaria! Det lär ju vara samma! :D :D
Josefine Hellgren

2015-04-16 | 15:53:34

Jo, måste vara det, för vi har nog bara haft Calima en gång hittills i år vad jag har märkt av, och är nog svårt att missa med tanke på den ovanliga värme den för med sig :) Såg ut att vara mycket finare med detta väderfenomen på Gran Canaria, här på Teneriffa såg det mest ut som en grå och dimmig (om än stormig) dag, stor del av dagen såg vi inte ens nån sol, eller ibland bara konturerna av solen genom sanddimman.. :O Och jisses vad jag blev torr och irriterad i slemhinnorna efter en dag av Calima, trots att jag stängde in mig hemma hela dagen..! Men intressant upplevelse ändå :)

2015-04-16 | 20:15:19

Det ser otroligt härligt ut! Mindre härligt med urinvägsinfektion dock =)

Svar: Mindre härligt ja! Men det gick över fort så jag hann njuta också :)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: