Vi behöver resa till värmen i min familj

Skrivet: 2015-04-02 | 11:05:00

Flygplats, nattutsikt från flygplan (KOLLA MÅNEN), samma flygplats som första flyplats
 
Vilken lycka att få resa till solen. Med Storytel i öronen, för jag skojar inte, det var nästan det ända vi gjorde, vi lyssnde på böcker. Vi gjorde lite annat också, som att få känna på varma sandstormar från Sahara, besöka en klinik för mina smärtor, äta glass i stora lass, pepsi i ännu större lass. Ett photoshoot hade vi också. Badade i poolen två gånger. Havet noll. Alltså nånstans går gränsen för hur mycket kyla man bör utsätta sig för i bikini. Badtunna på Kungshol med Ägnö-gänget och sen rulla i snön är en sak. Men när vi snackar vanlig svensk sommarvärme så hoppar jag inte ner i nåt så kallt varje dag helt frivilligt. Eller vänta. Det gör jag varje dag på Ägnö.. Varför pratar jag om Ägnö, nej sluta. Vi har härliga Gran Canaria-bilder att se fram emot ju!! 
 
 
 
Pappa gillar glass med kaffesmak, kaffe och typ konjak(?) 
 
Äta. Lyssna på böcker. Äta. Lyssna på böcker. Duscha. Äta. Lyssna på böcker. SÅ flöt våra dagar för det mesta på. Vi hade all inclusive och drack alla måltidsdrycker i plastglas, blandade pizzabitar med pasta och chicken nuggets och broccoli utan att det var konstigt. 
 
 
 
Psst. Madde! "What?"
 
Åh, så lätt jag blir uttråkad när jag ligger stilla. Speciellt när det är för varmt i solen och för kallt i poolen och jag svalkar mig i skuggan en stund. Då blir det tråkigt. Då fotar jag allt jag ser från solstolen.
Jag menar, då finns det ingen sol som gassar och säger: "ligg still och njut av mig". Naj, inte har jag då varit otrogen med solen under semestern. Men solen ger en njutning det måste ni hålla med om? Man njuter av solen... Liksom. 
Impulsivitet-skriveriet tar över. Vi går vidare innan det blir alltför konstigt... 
 
 
 
Promenad till närmaste shoppingcenter
 
Nåt måste man ju få med sig hem från semestern utan att det blir en souvenir eller nåt från Zara. Vi hittade en butik där de hade massvis med fina saker som jag och Madde ville ta med oss hem. Ja, i klädesväg alltså. Och shoppade gjode vi. Pappa tröttnade tillslut. Förståeligt. Sen beundrade vi solnedgången innan vi begav oss hem igen. Helt okej tillvaro ändå. 


2015-04-02 | 12:06:36

fina bilder

Svar: tack!
Josefine Hellgren

2015-04-02 | 12:41:47

Åh vilken fin design du fixade! Bilderna är också superfina! Kramar

Svar: Tack ska du ha! Kul att du gillade den! :)
Tack :p Kram!
Josefine Hellgren

2015-04-05 | 23:22:08

Men åh vad fin desginen blev och gillar verkligen den sista bilden!

Svar: Tack!! :)
Josefine Hellgren

2015-04-06 | 20:04:50

Härliga bilder :)

Svar: Tack :) :)
Josefine Hellgren

2015-04-06 | 20:31:41

Så underbara färger och ljus i dessa bilder! :) Vill också ut och resa, räknar ned till sommarens Greklandstripp.

2015-04-06 | 20:31:41

Så underbara färger och ljus i dessa bilder! :) Vill också ut och resa, räknar ned till sommarens Greklandstripp.

Svar: Tack snälla Cornelia!
Va härligt! :D
Josefine Hellgren

2015-04-06 | 22:10:49

finna bilder

Svar: Tack!
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: