När man ser Norrlands natur för första gången

Skrivet: 2015-09-09 | 12:49:00

STORSJÖ
Jag kan inte förmå mig att förstå att  vi aldrig har åkt upp till Norrland tidigare. Eller, okej, vi har varit i Norrland, det är stort utav in i helsike så klart man varit där. Men det finns ju Norrlandsdelar som man inte har besökt... som har de där Norrlandsvyerna, djuren, etc. Och då snackar vi alltså forsar, renar, skog överallt, inte se en enda bil på en 90-väg på en halvtimme, samesamhällen, snötäckta berg. Fattar ni själva hur fantastiskt det är? Man gör liksom inte riktigt det förrän man ser det själv med egna ögon. Jag ville fota allt på vägen, tyvärr körde jag större delen av sista biten, alltså den finaste biten, "nyaste" biten. 
 
Vi bodde på Storsjö Fiskecamp. Supermysigt och jättetrevlig personal! Det ligger nämligen nära till två saker vi skulle göra. Fiska flugfiske och fjällvandra. Alltså till strömt vatten och härliga fjäll. Storsjö ligger i nordvästra hörnet av Härjedalen för er som är nyfikna! 
Sååå taggad på att visa mer bilder. Men måste ju hålla i inläggen liiite åtminstone. 
 
Haha! Måste ju berätta om sistsista biten. Vi körde på fånens gps. Det funkar ibland, men man ska inte lita på den som om allt som den säger är hugget i sten. När vi kommer till storsjö säger rösten att vi ska svänga vänster. Logiskt, massvis med småskyltar på en stolpe... men inget om storsjö fiskecamping. Fine, vi testar ändå. 500 meter in skulle det ligga. Efter en kilometer fanns det fortfarande inte ett spår om mänskligt liv. Ja om man bortser från att människan skapade den mycket gropiga grusvägen vi åkte på. Pappa gjorde en omsökning och hittade då campen. Det skulle ta två minuter snabbare att fortsätta rakt fram än att vända tillbaka. Bull. Shit. Nejnej. Vi körde runt hela jävla sjön. Stannade och tittade på de snötäckta bergen och blickade ut över campen som låg PRECIS på andra sidan. Hade vi åkt tillbaka hade det tagit 10 minuter. Nu tog det långt över 45 minuter. 
Fick testa på lite rallykörning och det var nåt nytt, och lite extra träning på vart hjulen sitter tackade jag faktiskt inte heller nej till. Intressant resa mot norr om vi säger så. 


Andreaz
2015-09-09 | 13:32:07

Härliga naturbilder:-)
Man blir sugen på att åka dit när man ser dem;)

Svar: Visst!? :D
Josefine Hellgren

Trine
2015-09-09 | 14:44:52

Men gud! Renar! Fan va fina! Gick de bara ensamma på vägen? De är väl flockdjur?

Svar: Jag veeeet sååå jäkla häftigt! Ja, de två första bilderna är samma ren. Sen var den andra en lite mindre ett par mil bort. Du, jag kan inget om renar.. kanske hade kommit bort? Eller nä, jag vet faktiskt inte :o
Josefine Hellgren

2015-09-09 | 15:25:21

Vilken härlig natur, nu vill jag åka dit och fota!

Svar: Gör det!! :D
Josefine Hellgren

2015-09-11 | 06:06:43

Du har verkligen fångat en stämning som jag känner igen då jag kommer från norra Sverige. Bra jobbat!

Svar: Ååh! Vilket beröm!! Tusen tack!! :)
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: