Ett försök till att se ut som 10 bast

Skrivet: 2016-01-20 | 12:00:00

Titel: "Ett försök till att se ut som 10 bast" (18 oktober)
Jag försökte inte. Det blev så. Läppglans och sådär pyttepytte mascara gjorde tydligen susen. Ett snett leende och oskyldig blick var pricken över i:et. Nej. Det var alltså inte meningen att bli halva sin ålder idag. Men så vart det visst.
10 år. Vad gjorde jag när jag var 10? Gick i 4an eller 5an. På "Granen" som det huset hette där jag gick i mellanstadiet. En tjej ramlade ner från ett träd en meter bakom mig och det har jag mardrömmar om än idag. Någon anklagade mig för att ha stoppat vindruvor i hans sko (!?) och jag vart helt ställd. Varför skulle jag ens göra det? Och hur gör man allt man kan för att det INTE ska låta som att man ljuger? 
Längst i klassen var jag. Kom in i puberteten först gjorde jag. Och vem drabbades redan då av skoltrötthet om ingen mindre än jag själv.
Jag minns att jag blev retad för mitt tunna hår och mina platta naglar. Att man duschade med en handduk framför sig på gympan och att man var ute på rast fast man inte ville. Ofta.
 
Jag blev rätt arg på den tiden. Uppmärksamhetsökande plus oförstådd är inte lika med en bra kombination. Vilken liten stackars idiot jag var. Jag ville se vilka som sprang efter mig när jag var ledsen och skrek att "jag vill vara ensaaaaaaaam låt mig varaaaaaaa". De som sprang efter mig blev jag arg på men innerst inne var jag glad för då visste jag att någon brydde sig och ville trösta fast jag var arg och ledsen. Suck.
Det händer mycket på 10 år... 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: