I'm not strong enough and I'm tired of pretending that I am!

Skrivet: 2011-11-14 | 01:57:29

Känner mig riktigt jävla skit just nu. Hatar att jag måste tänka på vad jag skriver. Ibland tror jag bara att jag sitter och skriver för mig själv, att ingen kommer läsa. Men det är så många som jag aldrig trodde skulle läsa min blogg som läser! Det är galet! Och nu tappade jag bort mig i vad jag skulle skriva...
Jo! Prata i gåtor när man bara vill skriva ut allt. Få ut alla känslor, all besvikelse och ilska. Jag börjar få nåt hörselfel eller nåt. Misstolkningar på allt. Nej, men jag bara känner att jag inte pallar mer. Måste alltid välja hela tiden. Ska jag visa att jag är ledsen eller inte? Ska jag välja film/tv eller foto? Ska jag skriva det här eller radera mening för mening?
På min förra blogg på devote skrev jag ALLT. Jag skrev skit om min syster, mina föräldrar, mitt ex. Jag sket fullständigt i vad folk tyckte, bara jag fick skriva av mig. Men nu! Nu är jag så rädd att såra nån, att jag sårar mig själv istället. Jag gör inte illa mig själv alltså, men ni fattar vad jag menar. Jag måste tänka på varenda mening jag skriver. Hur kommer jag framstå om jag skriver såhär? Vem kommer ta illa upp? Vilka kommer tycka att jag tycker synd om mig själv?
Jag vill skriva vad jag tänker på. Sen om ni tycker att det är intressant eller rent av patetiskt struntar jag i. Jag känner mig så tom, men ändå vill jag bara gråta eller varför inte skratta åt hur dum jag är?
Jag vill få response på det jag gör. Det kan ju vara bra att veta, att om jag inte får några kommentarer på nånting som jag vill ha kommentarer på, kan det ta flera dar innan jag vill skriva om vad som händer i mitt liv igen. Det är ändå över 100 pers som läser, men sjukt få som skriver nåt.
Det va inte ens det här jag skulle skriva om från början, fingrarna skriver av sig själva, okej?
Men slutsatsen är: Jag är skitförbannad, men vågar inte visa det. Jag är gråtfärdig men vägrar släppa ut tårar. Jag har så sjukt många känslor men ändå så jävla tom.
Rörigt inlägg. Men jag trycker på publicera ändå.


2011-11-14 | 16:19:32

Jag gillar verkligen och tänker verkligen berömma dig, för att du tryckte på publicera! För det var mycket bra skrivet och värt att publicera!

Förtår precis hur du känner, kände precis likadant för ungefär en månad sedan, men sen kom det ett uppsving och jag fortsatte att blogga.

Kom igen fortsätt att blogga, fortsätt skriva om vad du tycker och gillar, vad du känner för att skriva! Lätta ditt hjärta, om du känner för det! Detta är ditt ställe, där du bestämmer vad du skriver!

Kram på dig!

2011-11-14 | 17:22:19

Svar: Jaha, va roligt:)



Va dansar dudå :) ?



Kramar, Silluuu.blogg.se!

2011-11-15 | 14:39:17

fin blogg, allt bra med dig ? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: