För mycket i mitt huvud

Skrivet: 2012-09-06 | 23:25:26

 
-Nära att ge upp.
Jag är inte så bra som jag vill vara på att fota. Jag har inte kommit så långt som jag vill komma och vet inte om jag någonsin kommer göra det. Med gråten i halsen tänker jag på att ge upp. Jag vet att jag inte kommer det, men tanken har ändå kommit in i mitt huvud. 
Jag vill fotografera människor, och inte i nån jäkla studio uppradade, utan utomhus. Jag vill fotografera bröllop, dop, syskon, familjer, kompisar, par, porträtt, bal, student, småbarn, barn, modeller. 
Jag vill fotografera skratt och lycka. 
Men jag vet inte om jag någonsin kommer att lyckas. Jag är perfektionist och är otroligt sällan riktigt nöjd och stolt över en bild. Alltid är det någonting som hade kunnat vara bättre. Skärpan kanske är lite fel, ljuset kanske inte är vad jag var ute efter, bilden kanske blev för brusig eller helt enkelt för platt och tråkig. 
Jag känner mig som en förlorare. Jag lägger ner halva min vakna tid till att ta bilder och ordna dom. Och jag får inte ett skit för det. Inte ett öre får jag. För jag vågar inte ta betalt. Jag vet att jag måste men jag känner mig... elak. 
Jag vill starta ett eget företag, ha en snygg sida med min portfolio, info om mig och en perfekt prislista. Men jag vet inte hur, och jag vet inte om jag är redo. 
Blir så arg när jag ser usla fotografer, som verkligen på riktigt kallar sig fotografer, som lurar människor på pengar när bilderna inte är särskilt bra... Allt handlar om pengar. Har du pengar kan du köpa vilken proffskamera som helst, vilket enormt objektiv som helst och hur många blixtrar som helst. Men har man det inte i sig så blir det aldrig nåt jag blir imponerad av ialla fall. 
Jag är arg, förvirrad, orolig och ledsen. För jag vill till toppen (löjligt va?) men vet att jag aldrig kommer att klara det. 
HELVETTE OCKSÅ! 
 
Måttbandet=perfektion
Trasig spargris=pengar
Kronan=toppen
Nalle=trygghet 
Bandaget=bara på tok för mycket i mitt huvud just nu


En som vill betala!
2012-09-08 | 18:05:32

Om någon ber om dina tjänster ska du ta betalt! Det behöver i början inte vara mycket, men iallafall en symbolisk summa. Alla vet att du är värd varje öre!
Fortsätt med ditt fotande och redigerande, du tar fantastiskt fina bilder och du fixar till dom så dom blir ännu mer fantastiska efter!
Kram!

Svar: Tack! :) Det värmer, och jag ska fortsätta kämpa!Kram!!
Josefine Hellgren

världens bästa norrläning Emma dvs!
2012-09-09 | 23:49:43

Gumman du är sjukt duktig på det du gör och se bara hur långt du har kommit sen ditt första foto?

Jossan även de största fotograferna fick börja någonstans.

puss på dig

Svar: Åh tack! Jo, jag vet... Jag ska klara det! puss och kram!
Josefine Hellgren

2012-09-16 | 22:23:13

Alla måste ju börja någonstans? Eller hur? Man kan aldrig vara perfekt från början, perfekt blir man aldrig. Men du utvecklas ju för varje foto du tar, för varenda dag som går? För varje sak du lär dig så är du snäppet närmre. Klart du kan ta betalt, men kanske inte börja med så mycket? Bara en liten summa, som är symbolisk? Jag skulle betala dig något för att fota mig på min student! Där har du massa glädje på en gång. Puss!!!

Svar: Jag vet , jag vet... Du har så rätt! Vägen upp är inte spikrak direkt, men jag ska fan inte ge upp. Jag SKA bli en fotograf. Punkt slut! Japp, ska börja med det :)
Är det en bokning jag läser? ;) ;) PUSS!!
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: