Fuck vikthets!

Skrivet: 2014-11-02 | 09:49:10

-Gotland sommaren 2014. 
När jag ser den här bilden på mig blir jag så glad. Jag inser verkligen hur mycket jag tycker om min kropp. Jag är inte vältränad eller har en platt mage. När jag sitter ner viker sig magen i flera valkar, ryggen böjs i en båge och låren blir gigantiska. Men va fasen. När jag står upp, ler och är glad, sträcker lite på ryggen och håller upp hakan med stolthet så känner jag mig snygg. Jag har kommit långt. I mitt huvud. Jag har kommit långt med mina tankar kring hur just jag vill se ut och kunna acceptera mig själv.
Jag har testat LCHF en gång i tiden men tycker för mycket om frukt och godis. Jag har haft dålig aptit pga min medicin men har ändå fått i mig mat, god mat. Det enda behovet jag skulle ha för att börja träna och äta supernyttigt skulle vara för att bli hälsosam, må bättre i kroppen och sinnet. Men börja träna för att bli smalare har jag inget behov av. Det är snyggt att vara smal. Men det är också snyggt att ha fett på kroppen. Eller att vara musklig. Eller hur man nu vill se ut. Så länge JAG får känna mig naturlig och som mig själv så är jag glad, jag låter ingen klampa ner på hur JAG ser ut. Så fan heller. Då vet jag att det bara är osäkerhet från den personens sida. Jag har haft mage hela livet, kommer nog aldrig bli vältränad med platt mage och snygg rumpa. Jag är nöjd precis så som jag ser ut NU. Och nej. Det är inte för att jag är lat. Alla vill inte träna och tänka på allt vad man stoppar i sig, det är inte min grej. Det måste finnas olika sorters människor och ska man stoppa människor i fack så vill jag vara i kvinna-med-kurvor-facket, tack! 


Andreaz
2014-11-02 | 09:51:59

Mycket bra skrivet Jose(fin:)

Moa
2014-11-02 | 16:47:48

Fler personer som tänker som du tack! :) Bra skrivet och tänkt. Fin bild på dig också ♥

2014-11-11 | 17:37:42

fint skrivet och väldigt fin bild! alla är olika, och det viktigaste är att man själv är nöjd med sig själv:):)

2014-11-12 | 11:20:21

Underbar bild på dig, du är så fin! :)
Jag håller helt och hållet med dig, men att komma dit du är idag, i huvudet. Att du lärt dig acceptera tar sin tid.
Jag har själv brottats med de där tankarna länge. Inte längre, idag är jag stabilare och säkrare i mig själv än någonsin.
Så fort någon tittade på mig förut, så tänkte jag, "han/hon tittar säkert på mig bara för att jag är så ful"... Sjukt. Menar man tänker ju inte så om någon, men jag har haft väldigt svårt att vara rättvis emot mig själv tidigare.
Så jag förstår din känsla nu när du har släppt den spärren. Det är så befriande! :)
Heja fina dig! :)

2015-01-21 | 03:07:17

Bra skrivet och tänkt! Jag önskar bara du kunde se att du är smal precis som du är! Du är vacker så njut av att du inser det! Och när jag ändå skriver måste jag säga att du har fantastiska, kreativa och underbara självporträtt! Har du tagit alla själv med fjärrutlösare?

Svar: Tack! :) Haha, jag är smalare än vissa men större än andra så kommer det alltid att vara :)Tusentuuusen tack! Inte alla, men nästan. Min pojkvän har hjälpt mig att trycka av då jag köpte min nikon d800, min fjärrutlösare funkade inte på den. Så antingen så tryckte han eller så tog jag tidsintervaller. Så kameran tog 9 bilder med 3 sekunder mella varje och jag hade 20 sekunderpå mig innan serietagningen gick igång. Tufft, men lärorikt! Jag har även lärt mig hur man kan använda kameraremmen för att hänga upp i träd och annat. sååå smidigt!
Josefine Hellgren


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: